امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

گیلان میزبان ۷ میلیون گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر، ورود مسافر به استان در نوروز امسال هفت میلیون و ۷۸ هزار نفر برآورد شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش کاسپین ولی جهانی  اظهار کرد: آمار ارائه شده طی روزهای ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ محاسبه شده که بر اساس این آمار یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۲۰ خودرو وارد گیلان شده است.
به گفته وی بر اساس گزارش یاد شده میزان ماندگاری گردشگران در استان ۱۱ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۱۳ نفر- شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت برآورد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در مدت گفته شده ۴۵۶ گردشگر خارجی با ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی به گیلان سفر کردند.
جهانی ادامه داد : همچنین بازدیدکنندگان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری در نوروز امسال نزدیک به یک میلیون نفر گزارش شده است.
وی ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت و موقت استان را نزدیک به ۹۲ درصد اعلام کرد.

گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.


کد خبر: 26510

دیدگاهتان را بنویسید