چای هم به سرنوشت برنج دچار می شود!

آژانس خبری کاسپین - طبق ادعای نماینده رودسر، هنوز چای تولید شده چین اول و دوم در کارخانجات دپو شده است و دولت نتوانسته این بخش را ساماندهی کند حال باید دید که آیا «چای» هم به سرونشت «برنج» دچار می شود؟!

به گزارش کاسپین،حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: خبرنگاران متعهد و حرفه‌ای برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و بیان واقعیت رسالت خطیری در جامعه برعهده دارند.

وی امیدافزایی در جامعه را از دیگر رسالت‌های خبرنگاران خواند و افزود: بیان کارکرد و اقدامات صورت گرفته در نظام و انقلاب اسلامی، امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد اما متأسفانه دولتمردان، نهادها و دستگاه‌های مختلف به صورت جدی از ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه در این راستا بهره نگرفته‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه چای گفت: هنوز چای تولید شده چین اول و چین دوم در کارخانجات انبار شده و نمی‌توانند بفروشند که قفل ۲ انبار چای سنواتی هم باز شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه انبارهای ما پرشده از چای تولیدی و هنوز چای تولید شده امسال را نفروختیم، تصریح کرد: این چه سیاستی است که دولت دنبال می‌کند شما آمدید انبارهای چای سنواتی در لنگرود و صومعه سرا باز کردید یعنی می‌شود مشکل روی مشکل از طرفی دیگر دولت می‌آید ارز واردات را به یک شرکت وارد کننده می‌دهد ارز مربوط به پنج سال آینده را هم یکجا به این شرکت دادند تا این‌ها تا توانستند چای وارد کردند.

وی امنیت غذایی را قانونی دانست که باید دست کشاورز را گرفت، افزود: شما نتوانستید هنوز چای داخلی خود را مدیریت کنید که هیچ از آن طرف چند مشکل برای کشاورز و کارخانجات ایجاد کردید؛ چرا زمینه برای واردکنندگان براحتی فراهم است؟

صفری به پرداخت نشدن مطالبات چایکاران اشاره و بیان کرد: ظاهراٌ سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتقادی به پرداخت مطالبات چایکاران ندارد دلیلش این است که کشاورز چون به ما مالیات نمی‌دهد چرا بخواهیم مطالباتش را به موقع پرداخت کنیم؛ این همه سال در لایحه بودجه آمده که دولت موظف است خرید تضمینی چای را انجام بدهد و هر سال در لایحه بودجه یک عددی بگذارد این تکلیف دولت است که مطالبات چایکاران را پرداخت کند.

طبق ادعای نماینده رودسر، هنوز چای تولید شده چین اول و دوم در کارخانجات دپو شده است و دولت نتوانسته این بخش را ساماندهی کند حال باید دید که آیا «چای» هم به سرونشت «برنج» دچار می شود؟!

به علت عدم مدیریت درست واردات برنج و نوسانات قیمت ها و نبود نظارت، حجم قابل توجهی از برنج کشاورزان و شالیکاران روی دست شان باد کرد و یا در شالی کوبی ها دپو شد.

 


کد خبر: 17778

دیدگاهتان را بنویسید