به گزارش کاسپین قطعیهای برق تاکنون مشکلات متعددی برای مردم به وجود آورده است.
مردمی که پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ را با قطعیهای مکرر برق دستوپنجه نرم میکردند، نگران قطعی بیشتر برق در تابستان سال جاری هستند.
کارشناسان معتقدند مسئله ناترازی فقط به برق ختم نشده و ایران در سوخت، آب و حتی در اقتصاد هم دچار ناترازی است و این موضوعی است که رئیسجمهوری هم در بیانات خود اشاره دارد.
طبق گفته کارشناسان حوزه انرژی، در سالهای اخیر بارشها کاهشیافته و نیروگاههای آبی وضعیت مناسبی تا این لحظه ندارند حتی اگر آب پشت سدها ذخیره شود، باید برای بحران آبی احتمالی در تابستان مورد استفاده قرار گیرد.
این در حالی است که عباس علیآبادی وزیر نیرو اخیرأ گفته است که با توجه به برنامههای در دست اجرای سال ۱۴۰۴ در صنعت برق، امید است که مشکل ناترازی برق تا اوج بار ۱۴۰۵ حل شود.
لذا در این شرایط استفاده از ظرفیت نیروگاههای بادی و خورشیدی برای تولید برق در کشور است که یکی از این نیروگاهها که ظرفیت بسیار خوبی دارد، نیروگاه بادی و خورشیدی در شهر رودبار است.
نیروگاه بادی رودبار شامل ۵۲ توربین با ظرفیت کل ۲۸٫۳۷ مگاوات است که به گفته عباس علیآبادی وزیر نیرو، خوشبختانه دیشب نیروگاه رودبار نیز به مدار تولید پیوست که خبر خوبی است.
وزیر نیرو میگوید، باتوجه به اینکه نیروگاههای تجدیدپذیر در حال ورود به مدار هستند. تاکنون حدود پنج هزار ۸۰۰ مگاوات واحد جدید هم رفع محدودیت شده و هم به مدار تولید اضافه شده است.
کد خبر:
38475
