به گزارش کاسپین، مرتضی جوربنیان رئيس اداره شیلات شهرستانهای تنکابن و رامسر با بیان اینکه ۹۰ درصد درصد ماهیهای دریای خزر زود کوچ هستند و برای زادو ولد و تخمریزی به بالا دست رودخانه ها مهاجرت میکنند، افزود: ماهی آزاد زمان تخمریزی آن از اواخر شهریور شروع تا پایان آذر است.
رئيس اداره شیلات شهرستانهای تنکابن و رامسر بیان کرد: برداشت مولدهای ماهی آزاد از همین تاریخ شروع میشود تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
جوربنیان تصريح کرد: با توجه اینکه نسل این گونه با ارزش در دریای خزر رو به انقراض است، شیلات برای حفظ و بازسازی آن با صید مولد ماهی آزاد در رودخانه چشمه کیله که یکی از رودخانه های مهم شیلاتی و تنها رودخانهای است، برداشت مولدها را شروع کرده است.
وی با اعلام اینکه برداشت مولدهای ماهی آزاد به پیمانکاران و صیادان بومی واگذار شده است، گفت: مولدهای ماهی آزاد بهصورت زنده صید و به مرکز بازسازی شهید باهنر کلاردشت انتقال داده میشود.
رئيس اداره شیلات شهرستانهای تنکابن و رامسر گفت: این مولدها پس از یک دوره ۶ ماهه تا یک ساله تکثیر و تولید و بچه ماهیها به رودخانههای مهم غرب مازندران که از نظر زیستی؛ دبی آب و شرایط فیزیکی شیمیایی مناسبی داشته باشند، رهاسازی میشود.
کد خبر:
33143
