هشدار آب‌منطقه‌ای درباره شنا در سازه‌های آبی مازندران

شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران درباره خطرات ناشی از شنا در تاسیسات آبی استان اعم از دریاچه سدها، آب‌بندان‌ها و کانال‌های کشاورزی در فصل گرما هشدار داد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران درباره خطرات ناشی از شنا در تاسیسات آبی استان اعم از دریاچه سدها، آب‌بندان‌ها و کانال‌های کشاورزی در فصل گرما هشدار داد و خواستار رعایت کردن توصیه ممنوعیت شنا در این سازه‌ها توسط شهروندان شد.

فاطمه پورکاویان با اشاره به آغاز فصل گرما افزود: هر سال در ماه‌های خرداد تا شهریور شاهد حضور برخی علاقه‌مندان به شنا در آب‌بندان‌ها، دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی هستیم که در اقدامی پرخطر تصمیم به شنا در آب این سازه‌ها می‌گیرند و متاسفانه برخی از این افراد نیز جان‌شان را از دست می‌دهند.

او گفت: بر اساس آمار‌های اداره کل پزشکی قانونی مازندران، پارسال ۴۱ نفر در این استان جان خود را هنگام شنا در همین آب‌ها از دست دادند. طبق این آمار‌ها در پارسال ۳۳ نفر در رودخانه‌های استان، ۴ نفر در کانال‌های کشاورزی، ۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و ۲ نفر نیز در استخر کشاورزی غرق شدند که آمار نگران‌کننده‌ای به شمار می‌آید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران ادامه داد: این تعداد مرگ در رودخانه‌ها، سازه و تاسیسات آبی استان در حالی ثبت شد که همواره از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله پزشکی قانونی و هیئت نجات غریق استان تأکید می‌شود هم‌استانی‌ها و هموطنان از شنا در این محوطه‌ها بپرهیزند.

پورکاویان افزود: علاوه بر ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، تاکید می‌شود که علاقه‌مندان به ماهیگیری نیز برای صید ماهی به حاشیه دریاچه سد‌ها نروند. متاسفانه در سال‌های اخیر مواردی از این دست نیز وجود داشت که به دلیل افتادن شخص در دریاچه منجر به غرق شدن فرد شد.

او گفت: با توجه به این‌که همه سازه‌ها و تاسیسات آبی مناطق ممنوعه شنا محسوب می‌شوند و امکان پایش دائمی همه این اماکن وجود ندارد، درخواست ما از هم وطنان به  ویژه هم استانی‌ها این است که هشدار‌ها را جدی بگیرند و از شنا در این محدوده‌ها خودداری کنند.


کد خبر: 14276

دیدگاهتان را بنویسید