نوزاد زمستانی با ۵ کیلو وزن در فریدونکنار به دنیا آمد

مسئول زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان فریدونکنار گفت: برای نخستین بار در این شهر، یک نوزاد ۵ کیلویی با روش زایمان طبیعی در این بیمارستان به دنیا آمد.

به گزارش کاسپین، مژگان جعفرزاده مسئول زایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار گفت: امروز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه نخستین نوزاد ۵ کیلویی در بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار به دنیا آمد.

وی خاطرنشان کرد: این مادر که برای بار دوم نعمت مادر شدن را می‌چشد، خیلی مشتاقانه فرزندش را به روش فیوزلوژیک که همان روش زایمان طبیعی است به دنیا آورد.

مسئول زایشگاه فریدونکنار تصریح کرد: در چند سال اخیر نوزادی با این وزن به دنیا نیامده است و این اولین نوزاد ۵ کیلویی در فریدونکنار است.

جعفرزاده افزود: این نوازد به‌رغم وزن بالا با تلاش متخصصان زنان و مامای بیمارستان امام خمینی(ره) به‌سلامت به دنیا آمد و حال عمومی مادر فریدونکناری و نوزاد مناسب است.

وی تأکید کرد: زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد و پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است و مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر دو نوع زایمان آگاهی داشته باشند.

گفتنی است این نوزاد ۵ کیلویی که پسر است، مادر اسمش را «امیرحسین» نامید.


کد خبر: 35842

دیدگاهتان را بنویسید