امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت نکنند

آژانس خبری کاسپین_ امام جمعه رشت گفت: ملت از نمایندگان مردم عزل و نصب مسئولان را نمی خواهند این کار بر عهده قوه مجریه است.

به گزارش کاسپین، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: نمایندگان مجلس در موضوع عزل و نصب ها می توانند نقش مشاور داشته باشند نه اینکه در این کار دخالت کنند.

وی با بیان اینکه دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها کار درستی نیست و این فرهنگ باید از بین برود اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در جمع نمایندگان بیان کردند که آنان نباید در عزل و نصب ها دخالت کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان و موضع گیری یکی از نمایندگان مجلس در موضوع عزل و نصب ها خاطر نشان کرد: اینکه بعد از سخنان خود بگوید منظورم این نبود، قابل توجیه نیست.

وی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب خط قرمز ملت است مردم به رهبری لبیک گفته اند و بیش از ۴۰ سال است که شعار ضدولایت فقیه را سر می دهند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: امام حسین (ع) به فراخنای تاریخ بشریت بر تارک زندگی بشر می درخشد. و این یعنی راه حق پایدار است.

وی پیاده روی اربعین را بزرگترین راهپیمایی جهان عنوان کرد و با اشاره به حضور جمعیت ۲۲ میلیونی از سراسر جهان و شرکت چهار میلیون نفر از ایران در این مراسم باشکوه گفت: دشمنان به ویژه آمریکایی ها این حرکت عظیم را در سکوت خبری قرار دادند.

امام جمعه رشت با بیان فرازی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اطهار کرد: ایشان در این بیانیه فرمودند که وارونه‌ نشان دادن واقعیت ها، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن و انکار محسنات کار آمریکایی هاست این نگاه، ‌برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است.

وی با بیان اینکه مردم نقش اساسی را در پیاده روی عظیم اربعین داشتند از دولت جمهوری اسلامی، ملت و دولت عراق، نیروهای مسلح، سپاه و بسیج قدردانی کرد.

خطیب جمعه رشت در ادامه با اشاره به ادعای حقوق بشری دشمنان ایران خاطر نشان کرد: آنان قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان را آتش می زنند و در موضوع حجاب ملت ایران نظر می دهند و دخالت می کنند آن‌وقت ادعای حقوق بشر هم دارند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: حجاب قانون خدا و پیامبر ماست مردم، زنان و دختران ما حجاب را می خواهند و به آن پایبند هستند.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا خاطر نشان کرد: زباله های هسته ای که آمریکایی ها پخش می کنند، اورانیوم ضعیف شده همان اورانیوم غنی شده ای است که آثار تخریبی بر سلامت و محیط زیست دارد.

وی با یادآوری قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ و کشتار جوانان و مردم در تهران و برخی شهرها بیان کرد: این روز بزرگ در تاریخ ایران ماندگار است و خون این شهدا مقوم انقلاب اسلامی است.


کد خبر: 18903

دیدگاهتان را بنویسید