مدیرکل بحران گیلان: اعتبارات ملی برای رفع مشکل رانش زمین در لنگرود جذب می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به اعلام وضعیت شهرستان لنگرود به سازمان مدیریت بحران کشور در حدود ۲ ماه گذشته گفت: امیدواریم بتوانیم برای مقاوم‌سازی دیواره‌ها و مهار رانش‌ها اعتبارات ملی جذب کنیم.

به گزارش کاسپین محمدعلی ویشکایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به همراه یوسف گلشن سرپرست فرمانداری لنگرود و جمعی از مدیران ذی‌ربط از نقاط رانشی این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید میدانی، مناطق رانشی نگین سبز کومله، روستای میانشکرکش، پل ورودی شهر و حاشیه رودخانه شلمانرود اطاقور مورد بررسی قرار گرفت و روند بازسازی سردهنه رادارکومه چمخاله نیز از نزدیک ارزیابی شد.

محمدعلی ویشکایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکیدات استاندار و ریاست ستاد مدیریت بحران استان در خصوص شناسایی نقاط رانشی در گیلان اظهار کرد: بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی، از جمله امکانات شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های متولی، مدیریت رانش‌ها را با مشارکت محلی به‌صورت جدی دنبال کنیم

وی با اشاره به اعلام وضعیت شهرستان لنگرود به سازمان مدیریت بحران کشور در حدود ۲ ماه گذشته گفت: امیدواریم بتوانیم برای مقاوم‌سازی دیواره‌ها و مهار رانش‌ها اعتبارات ملی جذب کنیم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با هماهنگی صورت‌گرفته، تأمین مصالحی نظیر لوله، سیمان، گاویون و سنگ به‌صورت متمرکز انجام خواهد شد و پروژه‌ها با مشارکت مردم و نظارت فرمانداران اجرا می‌شود.

یوسف گلشن سرپرست فرمانداری لنگرود نیز در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم توجه به شناسایی نقاط رانشی در شهرستان لنگرود اظهار کرد: شهرستان لنگرود تاکنون ۲۵ نقطه رانشی را تجربه کرده که شامل دیواره رودخانه‌ها، مسیرهای کشاورزی و راه‌های دسترسی است.

وی با بیان اینکه این بازدیدها در راستای گزارش رسمی ارائه‌شده به اداره کل مدیریت بحران انجام شد گفت: هدف از این بازدیدها، جمع‌آوری اطلاعات دقیق برای تصمیم‌سازی، برآورد هزینه‌ها و برنامه‌ریزی اجرایی در راستای مدیریت و کاهش خسارات ناشی از رانش‌هاست.


کد خبر: 38468

دیدگاهتان را بنویسید