به گزارش کاسپین، حسن مقیمی مدیرکل منابعطبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکهزار و ۱۴۱ نفر از جنگلبانان در بخش حفاظت و ۱۴۶ نفر از جنگلبانان در بخش صیانت بحث حفظ و حراست از عرصههای جنگلی و مرتعی استان را به مساحت یک میلیون و ۱۸۹هزار هکتار برعهده دارند.
وی افزود: باتوجه به حجم بالای جنگلها یکی از مشکلات در کنار تعداد پایین نیروها، پراکنش نیروها در سطح استان است که به درستی انجام نشده است؛ بهطوریکه با تراکم و در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم.
مدیرکل منابعطبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری بیان کرد: مهمترین موضوعی که جنگلبانان ما مواجه هستند پایین بودن حقوق است که باید در سطح کشوری دیده شود تا انگیزه جنگلبانان بالا رود؛ چراکه باتوجه به وضعیت اقتصادی این مبلغی که دریافت میکنند به سختی گذران میکنند.
مقیمی تصریح کرد: باوجود همه مسائل جنگلبانان از جان خود مایه میگذارند و بهطور میانگین هر ماه یک نفر از نیروها در بحث مبارزه با قاچاق چوب و یا متصرفان جنگل مصدوم میشود.
وی با اشاره به مصدوم شدن یکی از همکاران ما در بهشهر، گفت: باوجود همه مشکلات و سختیها جنگلبانان ما برای حفظ و حراست از عرصههای جنگلی و مرتعی از جان مایه میگذارند.
کد خبر:
30406
