رئیس شورای اسلامی شهر رشت  پیرامون وظایف شهرداری ها در ماده 28 ” قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ” ، اظهار کرد : “باید دستگاه مختلف در این راستا فعالیت بکند و قانونگذار برای شهرداری یک سری تکالیف مشخص کرده و شهرداری هم موظف به انجام آن تکالیف بوده و  اجرای مفاد ماده ۲۸ قانون جوانی جمعیت مورد تاکید ما به شهردار رشت می باشد که از طریق سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین روابط عمومی شهرداری مرکز که دو مجموعه دارای مسئولیت در این بخش می‌باشند، است حتماً برنامه‌ریزی بکنند و ما هم پیگیری خواهیم کرد که انشاء لله با تدوین برنامه‌های لازم در این بخش بتوانیم نقشی که قانونگذار برای مجموعه مدیریت شهری تکلیف کرده، اجرا بشود  ” .

محمد حسین واثق کارگر نیا ” با اذعان بر این که متاسفانه تاکنون شهرداری رشت نسبت به برگزاری جشنواره نمایشگاه و نصب بنر اقدامی نکرده است، تاکید کرد : من هم حتما به شهردار تاکید می‌کنم که دستورات لازم را بدهند و انشالله طی چند روز آینده شاهد اقداماتی از سوی شهردار خواهید بود.

وی تصریح کرد : متاسفانه استان گیلان و از جمله شهر رشت جزو پیرترین استانها و شهرهای کشور محسوب می‌شود ، متذکر شد : همه مردم باید برای نجات از پیری کمک بکنند .

فرمانده اسبق نیروی انتظامی شهرستان رشت ، اعتقاد دارد : در زندگی روزمره برخی از مردم یک سری چالش‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی برای ازدواج و فرزند آوری وجود دارد که باید حل بشود.

واثق کارگر نیا ” با بیان این که از قدیم ایام این بحث وجود دارد : ” خداوند اگر دندان دهد ، نان دهد ” ، تصریح کرد : “دولت و دولت مردان با توجه به اینکه روز به روز جامعه گیلان دارد ضعیف می‌شود و کم کم سنت گیلان از بین می‌رود در این راستا باید یک مقدار عنایت ویژه‌تری بکند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ، درخواست کرد : ان شاء لله دولت و دولت مردان در جهت ارتقای معیشت مردم و سطح زندگی مردم و ایجاد تسهیلات لازم برای زندگی که وقوع ازدواج را خصوصاً برای نسل جوان تسهیل بیشتر بکند، عنایت ویژه تری بکند.

واثق کارگر نیا ” با ابراز ناخرسندی از وضعیت نامناسب بیکاری در گیلان علی الخصوص شهر رشت ، می گوید : ” بحث اشتغال جوانان که الان گیلان یکی از مراکزی است که از لحاظ اشتغال زایی در سطح بسیار پایینی است و درصد بیکاران بسیار زیادی نسبت به سایر استان‌ها دارد  ، نیازمند این است یک مقداری عنایت و توجه بیشتری دولت مردان به استان ما داشته باشند.

وی با انتقاد از سیاست چند دهه پیش مبنی بر : ” فرزند کمتر ، زندگی بهتر و آسایش بیشتر ” ، معتقد است : ”  متاسفانه یک سری باورها برخی مواقع در جامعه ایجاد کردیم ،در یک دوره فشارها بر این بود : “فرزند کمتر  ،زندگی بهتر و آسایش بیشتر و یک سری فرهنگ سازی شد و یک سری با همین تبلیغات و شعارها زندگی کردند و یک سری سبک زندگی برای خودشان انتخاب کردند.

این شهروند گیلانی بر این باور است : ” الان به یک دوره‌ای رسیدیم که این سیاست غلط عامل ضرر برای جامعه شده ، به گونه‌ای که جامعه را ضعیف کردیم و کشور را داریم ضعیف می‌کنیم جمعیت را داریم نابود می‌کنیم و به این نتیجه رسیدیم شعاری که در آن سال ها می‌دادیم ، شعار اشتباهی بود و این رویه باعث شد که متاسفانه کشور شرایط مطلوبی پیدا نکرده و الان هم به دنبال افزایش جمعیت و نصب اولاد کاهش سن ازدواج هستیم.

واثق کارگر نیا ” با ابراز ناخرسندی از این که : ” متاسفانه الان سن ازدواج خیلی بالا رفته و بدتر از همه افزایش طلاق است که خیلی از خانواده‌ها در مدت زمان کوتاهی زندگی‌شون ادامه پیدا نمی‌کنند و از هم پاشیده می‌شود که این خودش هم از آفت‌های این بخش است ” ، ابراز امیدواری کرد :  ان شاء لله جامعه ما به جامعه آرمانی خودش نزدیک بشود .

وی اعتقاد دارد : اگر می‌خواهیم کشور ما پا بر جا بماند و فرهنگ و اصالت خودمان را حفظ بکنیم باید پشتوانه‌ها لازم را ایجاد بشود و این پشتوانه سازی هم با فرزندآوری است ، اذعان کرد : جامعه گیلان به خصوص گیلک‌ها نسلشان دارد کم کم با این شرایط کاهش پیدا می‌کند و به سمت نابودی می‌رود نیازمند به تلاش بیشتری دارد.