به گزارش کاسپین، ارسلان صبح زاهدي فرمانده انتظامي لنگرود امروز در گفتوگو با خبرنگاران در رشت با بيان اينکه حفاظت از منابع طبيعي يک وظيفه همگاني است، اظهار کرد: پليس در برخورد با سودجويان و متخلفاني كه نسبت به دستاندازي در اراضي ملي و منابع طبيعي اقدام ميكنند از هيچ تلاشي دريغ نخواهند کرد.
وي به دريافت خبري مبني بر تصرف اراضي ملي توسط فردي سودجو در يکي از روستاهاي شهر چاف شهرستان لنگرود و تحقيقات پليس در اين زمينه اشاره کرد و افزود: مأموران انتظامي ضمن هماهنگي قضائي با كارشناس اداره منابع طبيعي به محل اعلامي اعزام شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان لنگرود با اعلام اينکه در بازديد از زمين موردنظر مشخص شد، متهم 5 هزار مترمربع از اراضي ملي را به تصرف خود درآورده و بهصورت غيرقانوني آن را بهوسیله سيمخاردار و پرچين محصور کرده است، گفت: متهم ۴۳ساله اين پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت.
صبح زاهدی از جمعآوري کليه آثار تجاوز و رفع تصرف اين اراضي با حكم قضائي و به استناد تبصره يك ماده 55 قانون حفاظت و بهرهبرداري از جنگلها و مراتع خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش تقريبي زمينهاي موردنظر را بيش از 50 ميليارد ريال برآورد کردند.
وی با تأکید بر مبارزه جدي مجموعه انتظامي با متخلفان اقتصادي، زمينخواران و افرادي که به هر نحوي اقدام به تصرف اراضي ملي ميكنند از مردم خواست در صورت اطلاع يا برخورد با موارد اين چنيني، مراتب را به مركز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند.
کد خبر:
33543
