امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

رابطه معکوس آموزشگاه‌ها و قبولی در کنکور/ این کلاس‌ها بازارگرمی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود بیشترین تعداد آموزشگاه کنکوری در ساری، گفت: با این وجود شهرستان ساری کمترین رتبه در کنکور سراسری دارد که نشان‌دهنده ارتباط معکوس آموزشگاه‌ها و قبولی در کنکور بوده و اینکه آموزشگاه‌ها چندان تاثیرگذار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،تب کنکوری همچنان داغ است و برخی مؤسسات برای خود دکان باز کردند، هزینه‌های میلیونی کلاس‌های کنکوری در این اوضاع اقتصادی چنان کمر خانواده‌ها را خم کرده که برخی از خانواده‌ها نمی‌توانند زیربار هزینه‌های کنکوری به آرامش برسند.

نکته مهم تاثیر پایین و یا شاید به عبارتی بی‌تاثیر بودن این کلاس‌ها برای کنکوری‌ها است که تایید آن به‌ویژه در یک سال اخیر و با از قلم افتادن نام مازندران در بین برترین‌ها بوده است.

جعفری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره اظهار کرد: در این زمینه در استان مازندران برای ارتقای کلاس‌های کنکوری برنامه ویژه پایش و ارتقای آموزش پایه دوازدهم تهیه شده که شامل ۲۲ فعالیت از حوزه فضای مجازی، مشاوران و کلاس‌های تقویتی است.

وی افزود: این دوره‌های فشرده به این منظور است سال بعد رتبه‌های خوب داشته باشیم.

*کلاس‌های غیر از مدرسه تاثیری در قبولی کنکور ندارد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه این دستورالعمل استانی است تا این کار انجام شود، تصریح کرد: نتایج و تحقیقات نشان داده کلاس‌های غیر از مدرسه تاثیری در قبولی کنکور ندارند.

جعفری با اشاره به وجود بیشترین تعداد آموزشگاه کنکوری در مرکز مازندران، اظهار کرد: باوجود این شهرستان کمترین رتبه در کنکور سراسری دارد که نشان‌دهنده ارتباط معکوس بوده و اینکه آموزشگاه چندان تاثیرگذار نیست.

وی یادآور شد: هر منطقه‌ای مدرسه محور است آن مکان اثربخش‌تر بوده است و این مهم ثابت شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه این کلاس‌ها بازارگرمی است و قطعا اثربخشی ندارد، گفت: باتوجه به برنامه‌ای که برای کنکوری‌ها داریم، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.


کد خبر: 7041

دیدگاهتان را بنویسید