امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
با هدف توسعه سلامت و ترویج فرهنگ اهدای پلاسما صورت گرفت؛

دیدار و نشست مشترک معاون اجرایی شرکت توسعه پلاسما درمان خزر با مدیرکل بهزیستی گیلان

صبح روز بیست و چهارم آذرماه ، نشستی در راستای توسعه سلامت و ترویج فرهنگ اهدای پلاسما با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، دکتر بهرام ترکان معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر و صباح مهدی پور مسئول حراست بهزیستی گلان در دفتر مدیریت اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، سیدمهدی خدمت بین دانا در این نشست با بیان اینکه ترویج هرگونه فرهنگسازی در ابتدا می بایست با آگاهی بخشی صحیح صورت پذیرد عنوان کرد: عموما هرگونه فرهنگسازی می بایست براساس آگاهسازی و نشر اطلاعات درست انجام شود و اگر اطلاع رسانی در زمینه اهدای پلاسما به صورت تخصصی صورت پذیرد مطمئنا از سوی عموم جامعه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 وی در ادامه افزود: در گذشته اهدای خون از سوی عموم جامعه با استقبال کمتری مواجه بود اما رفته رفته با ترویج فرهنگ و آگاهی از فواید اهدای خون این موضوع مورد استقبال مردم قرارگرفت و امروز شاهد هستیم که مردم بصورت داوطلبانه برای اهدای خون اقدام می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه اهدای پلاسما را یک کار خیرخواهانه برشمرد و گفت: اساسا هرعمل خیری نباید از جنبه مالی صورت پذیرد بلکه هرکاری که بصورت داوطلبانه و با نگاه نوعدوستانه باعث کمک به همنوع شود مصداق یک کار خیر شمرده می شود.

خدمت بین دانا در پایان ضمن ابراز امیدواری از حضور در مرکز جمع آوری پلاسما در رشت تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ اهدای پلاسما هر فردی باید از خود شروع کند و در این راستا ما نیز آماده هرگونه همکاری با این مرکز هستیم و به زودی طی هماهنگی های لازم در مرکز جمع آوری پلاسما در رشت حضور خواهیم یافت و از نزدیک با روند فعالیت این مجموعه آشنا خواهیم شد.

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای شهر رشت در زمینه شرکت در امور نیکوکارانه اظهار داشت: بسیار امیدواریم با ایجاد تعاملات متقابل با سازمان بهزیستی و سایر نهادها بتوانیم فرهنگ اهدای پلاسما را در شهر رشت ترویج و اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

بهرام ترکان با بیان اینکه اهدای پلاسما برای تهیه داروهایی از جمله ایمونوگلوبین، آلبومین ، فاکتور ۸ و ۹ بسیار مهم است خاطر نشان کرد: این داروها برای بیماران سرطانی ، هموفیلی ، افراد نیازمند جراحی های بزرگ ، نوزادان و افراد دچار سوختگی شدید و بیماران دچار نقص ایمنی استفاده می شود.

وی همچنین افزود: مراکزجمع آوری پلاسما در کشور عمدتا در تهران و البرز مشغول فعالیت هستند و در میان سایر استانها مرکز جمع آوری پلاسما در رشت تنها مرکزی است که به فعالیت خود ادامه می دهد و علاقمندان به مشارکت در این اقدام خداپسندانه می توانند با مراجعه همه روزه به این مرکز و کسب اطلاعات از این فرآیند نسبت به این امر حیات بخش اقدام کنند.


کد خبر: 2777

دیدگاهتان را بنویسید