خداحافظی با اسطوره کشتی مازندران

امامعلی حبیبی، دارنده مدال طلای المپیک و ۳ مدال طلای کشتی آزاد جهان و عضو تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی معروف به ببر مازندران در ۹۴ سالگی درگذشت.

 

به گژارش کاسپین فدراسیون کشتی خبر داده که امامعلی حبیبی، دارنده مدال طلای المپیک و ۳ مدال طلای کشتی آزاد جهان و عضو تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی در ۹۴ سالگی درگذشت.

حبیبی که به «ببر مازندران» مشهور بود اولین مدال طلای بازی‌های المپیک را برای ایران کسب کرد.

حبیبی در المپیک ۱۹۵۶ در دسته ۶۷ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد و همچنین سه عنوان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جهان، نشان طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ و همچنین پنج عنوان قهرمانی ایران را در کارنامه داشت.

حبیبی از سریع‌ترین و تکنیکی‌ترین کشتی‌گیران دوران خود به شمار می‌رفت و در اجرای فنون متنوع کشتی، به‌ویژه «یک دست و یک پا» و «سر و ته یکی» مهارت چشمگیری داشت.

او پس از خداحافظی از دنیای کشتی، مسیر تازه‌ای را در سیاست و سینما دنبال کرد. در سال ۱۳۴۲ به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای ملی از حوزه بابل وارد رقابت شد و توانست یکی از ۲۰۰ کرسی مجلس را به دست آورد. پس از پایان دوره چهارساله نمایندگی، به دنیای سینما روی آورد و در چهار فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. یکی از این آثار، فیلم ببر مازندران به کارگردانی ساموئل خاچیکیان بود که در آن نقش یک کشتی‌گیر را بازی کرد


کد خبر: 41469

دیدگاهتان را بنویسید