امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

جزییات آتش سوزی در ۶ شهرستان گیلان/ همه پای کار هستند

کاسپین- سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان به تشریح جزییات آتش سوزی در ۶ شهرستان این استان پرداخت و گفت: همه دستگاه ها برای مهار آتش پای کار هستند.

محمدرضا حق بین در گفت وگو با خبرنگار  کاسپین با اشاره به جزئیات آخرین وضعیت آتش سوزی عرصه‌های جنگلی در گیلان، اظهار کرد: از دیروز صبح تاکنون چندین نقطه گیلان درگیر حریق شده است اما عملیات اطفا باحضور نیروهای مردمی و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی همچنان ادامه دارد.

وی از بروز حریق در ۶ شهرستان گیلان خبر داد و افزود: برخی از مناطق جنگلی و ارتفاعی شهرستان‌های رودبار، شفت، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر و لنگرود دچار حریق شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آتش سوزی در منطقه سی دشت رودبار، بیان کرد: ۴ هکتار از اراضی جنگلی سی دشت رودبار درگیر حریق شده که بیش ۲۰ نفر از منابع طبیعی و همچنین بومیان منطقه در حال اطفا حریق هستند.

حق بین با اشاره به صعب العبور بودن مناطق جنگلی و ارتفاعی گیلان، اضافه کرد: گرم شدن هوا، خشک بودن برگ‌های پاییزی و همچنین وزش باد در مناطق جنگلی گیلان مهار آتش را بسیار دشوار کرده است اما همه دستگاه‌ها برای مهار آتش پای کار هستند.

وی با اشاره به حریق ۲ منطقه از نقاط جنگلی شفت، افزود: در حدود ۴ هکتار از منطقه لوامبر و لاپشت شفت در گیر حریق شده بود که با حضور میدانی عوامل یگان‌های حفاظتی و مردم مهار شد اما منطقه دیگر شفت همچنان درگیر حریق است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حریق ۴ هکتار از منطقه جنگلی اسبراهان و بی‌شک سیاهکل، بیان کرد: برای اطفاء حریق در این منطقه تعداد ۱۵ نفر از نیروهای امدادی و منابع طبیعی اعزام شدند.


کد خبر: 21907

دیدگاهتان را بنویسید