امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

تفاهم نامه همكاري با آموزش و پرورش گيلان 3 سال تمديد شد

شركت برق منطقه اي گيلان و انجمن مهندسين برق و الكترونيك شاخه گيلان تفاهم نامه همكاري با اداره كل آموزش و پرورش استان گيلان را به مدت 3 سال تمديد كردند
به گزارش پايگاه خبري توانيربه نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي گيلان، بهمن داراب زاده مدير عامل شركت برق منطقه اي گيلان و رياست هيات مديره انجمن مهندسين برق و الكترونيك شاخهگيلان در آيين تمديد تفاهم نامه گفت: بايد از فرصت بي نظيري كه در عرصه آموزش و پرورش وجود دارد در زمينه آموزش مباحث مديريت مصرف استفاده كنيم. اهميت انرژي و تاثير آن بر زندگي بشر بايد براي دانش آموزان تبيين شود و آنها را در استفاده بهينه از انرژي حساس كنيم.
مدير عامل شركت برق منطقه اي گيلان گفت: در فصل سرما كه با پيك استفاده از انرژي گاز مواجه هستيم، اگر از گاز به درستي استفاده نشود، به علت ايجاد محدوديت در گازرساني به نيروگاه هاي توليد برق، نيروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت دوم براي توليد برق خواهند شد كه استفاده از اين سوخت موجب آلودگي محيط زيست خواهد شد كه براي سلامتي بسيار مضر و خطرناك است.
وي افزود: مناسب ترين و بهترين بستر براي فرهنگ سازي در آموزش و پرورش وجود دارد. چرا كه كودكان از سنين پايين مي توانند با استفاده بهينه از انرژي برق آشنا شوند و آن را دروني و نهادينه كنند. اثرگذاري مباحث مديريت مصرف برق در سنين پايين بطور حتم بيشتر است.
داراب زاده گفت: در زمينه استفاده درست از برق، بازديد از نيروگاه ها، خطوط و پست هاي برق بسيار مهم و اساسي است چون موجب مي شود تا دانش آموزان از نزديك با فرايند توليد انرژي برق آشنا شوند و به اهميت آن پي ببرند. شركت برق منطقه اي گيلان آمادگي هر گونه همكاري و مشاركت در اين زمينه را با اداره آموزش و پرورش استان دارد.
محمد فائزي مدير كل آموزش و پرورش استان گيلان در اين آيين گفت: براي اينكه اتفاق و تغييري بخصوص در الگو و سبك زندگي ايجاد شود، توجه به موضوع فرهنگ بسيار مهم و خطير است.
وي افزود: نقطه شروع فرهنگ سازي، آموزش و پرورش و امكانات و فضاهايي است كه در اختيار آن است. مدرسه فرصت مناسبي است تا استفاده صحيح از انرژي برق و ساير مواهب الهي را به دانش آموزان ياد بدهيم. با تعامل مناسب مي توان عملكرد دستگاه هاي اجرايي را در تمامي زمينه ها بهبود بخشيد.
گفتني است كه اين تفاهم نامه به مدت 3 سال از تاريخ 16/9/1401 تا تاريخ 16/9/1404 تمديد شد.


کد خبر: 2801

دیدگاهتان را بنویسید