امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
بخشدار چابکسر خبر داد:

تعیین و تکلیف ۱۶ هکتار از اراضی منابع ملی جواهردشت با دستور ویژه استاندارگیلان

آژانس خبری کاسپین – بخشدار چابکسر وی از تعیین و تکلیف ۱۶ هکتار از اراضی منابع ملی جواهردشت با دستور ویژه استاندارگیلان خبر داد و گفت: با دستور ویژه استاندار گیلان مقرر شد ۱۶ هکتار از اراضی منابع ملی روستا در راستای منافع مردم منطقه نیز بزودی تعیین و تکلیف و به طرح هادی روستا الحاق شود.

علی امیدوار اشکلک در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: روستای جواهردشت با 1500 خانوار جمعیت یکی از مناطق گردشگری چابکسر تلقی می شود که در سال های گذشته ۱۶ هکتار از اراضی اهالی، از طرح هادی خارج شد و در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت.

وی از تعیین و تکلیف ۱۶ هکتار از اراضی منابع ملی جواهردشت با دستور ویژه استاندارگیلان خبر داد و افزود:  با تشکیل جلسه ای با بنیاد مسکن و منابع طبیعی، ضمن تصویب طرح هادی روستای جواهردشت، با دستور ویژه استاندار گیلان مقرر شد ۱۶ هکتار از اراضی منابع ملی روستا در راستای منافع مردم منطقه نیز بزودی تعیین و تکلیف و به طرح هادی روستا الحاق شود.

 

بخشدار چابکسر با بیان اینکه جواهردشت روستای گردشگری است، گفت: جواهردشت به دلیل قابلیت های گردشگری، طبیعی و آب و هوای کم نظیر در طول سال میزبان گردشگری داخلی و خارجی است.

امیدوار با اشاره به نگاه ویژه دولت به روستاها بویژه جواهردشت، اضافه کرد: گسیل خدمات و امکانات به جواهردشت نمونه بارز توجه دولت به مناطق روستایی است.

وی با تاکید بر قانونمندشدن ساخت و سازها در مناطق روستایی، افزود: تعیین و تکلیف ۱۶ هکتار اراضی جواهر دشت منجر به قانونمندشدن ساخت و سازها در منطقه می شود.

 

جواهر دشت یکی از قطب های پرورش دام در چابکسر است

بخشدار چابکسر با اشاره به وابستگی روستاییان جواهردشت به اقتصاد گردشگری و دامپروری، بیان کرد: روستای جواهر دشت یکی از قطب های پرورش دام در چابکسر است.

امیدوار با اشاره به مشکل آب شرب روستای جواهردشت، اضافه کرد: با بهسازی چشمه ها و لوله کشی، مشکل آب شرب روستای جواهردشت حل شده است.

وی با بیان اینکه جواهر دشت مشکل برق و مخابراتی ندارد، افزود: محور جواهر دشت زیرسازی شده و آماده اسفالت می باشد و از طرفی سنگفرش کوچه های داخل روستا هم در اولویت قرار دارد.


کد خبر: 15773

دیدگاهتان را بنویسید