امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

تداوم هوای آفتابی و گرم در مازندران

هوای مازندران امروز آفتابی همراه با وزش باد گرم پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، هوای استان از امروز چهار شنبه آفتابی همراه با تداوم هوای گرم و وزش باد خواهد بود.

تاکامی افزود: به دلیل وزش باد‌های گرم جنوبی احتمال آتش سوزی در مزارع، مراتع و جنگل‌های استان وجود دارد، در نتیجه به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود از افروختن آتش در این مناطق خودداری کنند.

او همچنین با اشاره به تداوم هوای گرم ذوب شدن برف‌ها، در ارتفاعات استان ادامه داد: رانندگان از توقف در محور‌های کوهستانی استان پرهیز کنند چرا که احتمال سقوط بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه در این محور وجود دارد.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با شکل گیری جریان‌های شمالی فردا شب و روز جمعه آسمان استان بارانی همراه با وزش باد و کاهش دما در ارتفاعات مخلوط باران و برف پیش بینی می‌شود

تاکامی افزود: هوای استان هفته آینده صاف و آفتابی همراه با افزایش دما خواهد بود.

او گفت: دریای خزر تا بعدازظهر امروز مواج است برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران ۳ میلیمتر در سفیدآب رامسر و بیشترین وزش باد با ۶۸ کیلو متر بر ساعت در سیاه بیشه چالوس ثبت شد.تاکامی افزود: شیاده بابل با بیشینه دمای ۲۳درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد


کد خبر: 7604

دیدگاهتان را بنویسید