امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

املش و لنگرود با پل به هم وصل می شوند!

 استاندار گیلان در بازدید از پروژه مهم پل ارتباطی کیازنیک بین شهرستانهای املش و لنگرود با تاکید بر تامین سریع مصالح مورد نیاز این پروژه گفت: این پل تا دهه فجر تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت و بخشی از مطالبات و انتظار مردم این شهرستانها تامین خواهد شد.  

به گزارش کاسپین، اسدالله عباسی  در بازدید از ۲ پروژه‌ مهم عمرانی شهرستان املش اظهار کرد: پل کیازنیک از پروژه های مهم دو شهرستان‌ املش و لنگرود است که باید با رفع موارد ایمنی سریعتر تکمیل و بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه مسیر جاده ای املش به شلمان نیز که به علل مختلف متوقف شده بود از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور رقمی در نظر گرفته شد تا مشکلات آن از جمله در زمینهتامین مصالح رفع شود. عباسی افزود: ابتدا مسیر رفت این پروژه راه‌اندازی می شود و سپس مسیر برگشت تکمیل خواهد شد و باید فرمانداری شهرستان، ادارات کل راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و صنعت، معدن و تجارت و پیمانکار باید مصالح مورد نیاز این پروژه را تامین و آن را به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد: راهداری با کمک بخشداری و فرمانداران املش و لنگرود موارد ایمنی ۲ سوی پل تقاطع اطاقور و املش را برطرف کنند.

استاندار همچنین در مراسم بزرگداشت شهید حسن بابانیا (از شهدای حمله تروریستی به پاسگاه نیروی انتظامی شهرستان راسک) که در مسجد امام علی (ع) زادگاه این شهید گرانقدر در روستای البرز املش برگزار شد، شرکت کرد.

استاندار گیلان علاوه بر پل کیازنیک ازپروژه راه شلمان_ املش که ۲.۹ کیلومتر طول دارد و پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد می رسد نیز بازدید کرد.

پل کیازنیک که شهرستانهای لنگرود و املش را به یکدیگر ارتباط می‌دهد در سال ۱۳۹۷ بر اثر سیلاب به طور کامل تخریب و در سال ۱۳۹۸ احداث دوباره آن آغاز شد.

این پروژه به دلیل عدم اعتبار نیمه تمام مانده بود که از سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات آن تسریع شد و مراحل انتهایی را طی می کند.

طول پل کیازنیک ۸۱ متر و عرض آن ۱۵.۵متر است و ۴ دهانه دارد.

۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این پروژه تامین شد و مابقی اعتبارات هزینه شده از منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

این پل پس از خط کشی آسفالت و ایمن سازی آن پیش از دهه فجر به بهره بردای خواهد رسید.


کد خبر: 22909

دیدگاهتان را بنویسید