به گزارش کاسپین، موسی مقیمی سرپرست اداره کل منابعطبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: این روزها باتوجه به گرمای هوا باید افرادی که قصد حضور در طبیعت را دارند به هشدارها و توصیهها توجه کنند.
وی افزود: باتوجه به گرمای هوا آگاهی دادن به مردم در دستور کار قرار گیرد تا در طبیعت آتش روشن نکنند، اگر درصورت ضرورت آتش روشن کردند، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
سرپرست اداره کل منابعطبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری با اشاره به اینکه تعداد حریق نسبت به سال قبل بیشتر شد، اضافه کرد: اما موضوع مهم این بود که وسعت حریق کمتر بود، البته بارندگیها هم کمک کرد.
مقیمی تصریح کرد: باتوجه به بارندگی خوب و رشد علوفه در مزارع نگران فصل برگریزان هستیم؛ به این دلیل که احتمال ایجاد حریق را بالا میبرد.
وی با اشاره به آمادهباش جنگلبانان در طبیعت مازندران، اظهار کرد: در این زمینه باید آمادگی وجود داشته باشد تا درصورت بروز حریق نسبت به مهار آن اقدام شود.
سرپرست اداره کل منابعطبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری بیان کرد: قرار شد امکانات اطفای حریق بهصورت متمرکز خریداری شود که هنوز این موضوع اتفاق نیفتاد ولی باتوجه به شرایط لازم است این مهم تسریع یابد.
کد خبر:
30984
