به گزارش کاسپین، سیدمحسن کاظمی تبار در گفتوگو با خبرنگاران در مازندران، رئیس محیطزیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل سیترای نوشهر خبر داد و اظهار کرد: بررسیها نشان میدهد این فک خزری از قبل تلف شده و لاشه آن در تور صیادان گیر کرده است.
وی افزود: لاشه این قلاده فک خزری نشان میدهد که از چند روز پیش تلف شده بود.
کاظمی تبار تصریح کرد:به دلیل اینکه فکها از قبل تلف میشوند و لاشهها مدتها بعد به ساحل میرسند، امکان نمونهبرداری و تعیین علت دقیق تلفشدن وجود نداشت. در نهایت، با رعایت مسائل زیستمحیطی، لاشه دفن شد.
رئیس محیطزیست دریایی اداره کل حفاظت محیطزیست مازندران بر اهمیت علتیابی دقیق مرگومیر فکهای خزری تأکید کرد و گفت: باید مشخص شود چه عواملی در مرگ این فکها مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد که شرایط لاشهها بهگونهای بوده که امکان نمونهبرداری برای تشخیص علت تلفشدن وجود نداشته است.
به گزارش فارس، براساس اعلام محیطزیست مازندران لاشه ۱۴ فک خزری از ابتدای امسال در سواحل دریای مازندران پیدا شد اما موضوع مهمتر اینکه هنوز علت تلفات در دست بررسی است که مشخص شدن دلیل تلفات میتواند به حفاظت از این گونه ارزشمند کمک کند.
کد خبر:
33439
