امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

گیلان شایسته میزبانی جشنواره سینمایی است/ خروج مرکزیت محوری حوزه فیلم سازی

کاسپین - رییس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر لزوم خروج مرکزیت محوری حوزه فیلم سازی، گفت: گیلان شایسته میزبانی جشنواره سینمایی است.

به گزارش  کاسپین، محمد خزاعی  در جمع فعالین حوزه سینما و فیلم سازی گیلان در تالار مرکزی رشت، اظهار کرد: فیلم سازی بابد از مرکزیت محوری خارج شود و از ظرفیت شهرستان ها در این بخش استفاده شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به سینماگران بومی، افزود: بومی محوری در حوزه فیلم سازی و پرداختن به فرهنگ، آداب و رسوم منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه سینماهای بومی استان‌ها تقویت شود، گفت: استقلال بودجه های استانی در راستای ساخت اثر و فیلم سازی در اولویت قرار دارد.
خزاعی با بیان اینکه بومی محوری مطالبه جدی هنرمندان صنعت سینمایی کشور است، گفت: مجلس در راستای تخصیص بودجه به صورت استانی برای ساخت آثار فاخر سینمایی اقدامات موثر انجام دهد.
وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت خوبی در بخش هنر و سینما دارد، افزود: در کنار قابلیت های هنری و سینمایی در گیلان اما تاکنون حرکت ملی در بخش رویدادها در این استان صورت نگرفته است.
رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه گیلان شایسته اجرای جشنواره سینمایی دارد، گفت: با برنامه‌ریزی و تصمیم سازی درست می توان گیلان را میزبان جشنواره سینمایی دید


کد خبر: 21841

دیدگاهتان را بنویسید