امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

گام بلند و موثر گیلان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

کاسپین -سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان: گفت:گیلان گام بلند و موثر در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برداشته است.

به گزارش گاسپین، امین بابایی در ویژه برنامه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مدرسه ابتدایی شهید جعفری روستای لیشک شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: آموزش وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ درختکاری نقش بسیار پر رنگ و موثری دارد.
وی، آموزش و پرورش رایکی از بخش‌های مهم ترویج واشاعه فرهنگ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برشمرد و افزود: مدارس و دانش آموزان گیلان پیش قراولان کاشت درخت شوند.

سیدمازیار رضوی سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری استان گیلان در این مرتبم اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طبق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری و دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی پنج ساله و در محورهای پنج‌گانه در بخش‌های جنگل، آبخیزداری، مرتع، بیابان و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه، گام بلندی در احیای سرزمین و منافع مردم در سراسر کشور است، افزود: ما به عنوان حافظان وخادمان صیانت وحفاظت از انفال الهی با همراهی ومشارکت مردم وعلی الخصوص نقش آفرینی دانش آموزان وآموزش لازم به کودکان ونوجوانان این مرزوبوم که در واقع آینده سازان این مرز وبوم اسلامی هستند می توانیم به هدف بالایی در اجرایی نمودن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برسیم.
سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به ظرفیت بالای تولید نهال در نهالستانهای استان گیلان، بیان کرد: استان گیلان با داشتن ۹ نهالستان شاخص و نیروی انسانی بسیار توانمند، متخصص و متبحر در امر تولید و کاشت نهال دارد که باعث شده این استان در کشور شاخص و به عنوان راهبرد قلمداد شود می تواند گامهای بلندی در ترویج فرهنگ درختکاری واجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بردارد.

گفتنی است، ویژه برنامه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به میزبانی دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید جعفری روستای لیشک سیاهکل اجرا شد.


کد خبر: 21587

دیدگاهتان را بنویسید