امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

کودکان عاشورایی گیلان گرد هم می آیند

آژانس خبری کاسپین- مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» اول مردادماه در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار ‌می شود.

به گزارش خبرنگار کاسپین، سید ‌جلیل میرعظیمی اظهار کرد: این گردهمایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» همزمان در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان زمان برگزاری این آیین باشکوه در استان را ساعت ۱۷ روز یکشنبه، اول مردادماه و مصادف با پنجم ماه محرم اعلام کرد و گفت: کودکان عاشورایی در مسجد سلیمانداراب شهر رشت گرد هم می‌آیند.

وی همچنین به اهداف برگزاری این مراسم معنوی از سوی کانون پرورش فکری اشاره و تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی افزون‌تر آنان با منظومه فکری و سیره عملی امام حسین(ع) را از اولویت‌های برگزاری این گردهمایی اعلام کرد.

میرعظیمی در ادامه به اهداف والای سرور جوانان اهل بهشت در شکل‌دهی به حماسه عاشورا اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت صیانت از دین محمدی(ص) و تحکیم بنیان‌های آن با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ضرورت دارد نسل کودک و نوجوان بیش از پیش با اهمیت و جایگاه این فریضه آشنا شود.

وی با دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی برای شرکت در این آیین معنوی، از همراهی تمامی دستگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برای برگزاری و انعکاس خبری گردهمایی کودکان عاشورایی استقبال کرد.


کد خبر: 16752

دیدگاهتان را بنویسید