امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

آژانس خبری کاسپین -کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار کاسپین، خانم پروین رفیعی گفت: کشاورزان از انجام هرگونه سم پاشی و محلول پاشی باغات در ساعات وزش باد و گرم روز اجتناب کنند.

به گفته او، با توجه به وزش باد شدید و احتمال خسارت به گلخانه ها و تاسیسات، گلخانه داران اقدامات لازم در گلخانه ها جهت مقاوم سازی سازه ها را در دستور کار خود قرار دهند‌.

رفیعی ادامه داد: زنبورداران نسبت به رنگ آمیزی کندوهای زنبورعسل با رنگ سفید و قراردادن کندوها در زیرسایه درختان اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به وقوع گرد و خاک گسترده، تولیدکنندگان جهت جلوگیری از تلفات آبزیان تمهیدات لازم را انجام دهند. همچنین با توجه به نیاز گسترده و روند افزایش دما نسبت به کاهش دور آبیاری و مزارع و باغات اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۹ تیرماه ۱۸۰.۳ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۵۹.۱ میلی متر و بلندمدت ۲۲۵.۹ میلی متر است که این امر افزایش ۱۳.۳ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۰.۲ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در استان های اردبیل، گیلان و عرب مازندران ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. روز دوشنبه در استان های اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می دهد.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.


کد خبر: 15875

دیدگاهتان را بنویسید