امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

کسب ۹ سهمیه بازی‌های آسیایی چین

آژانس خبری کاسپین - سرپرست فدراسیون دو ومیدانی گفت: تاکنون ورزشکاران این رشته ۹ سهمیه قطعی برای حضور در بازی‌های آسیایی چین را کسب کردند که امیدواریم این سهمیه افزایش یابد.

افشین داوری در گفتگوی اختصاص با خبرنگار کاسپین،  اظهار کرد: البته ۶ ورزشکار دیگر شامل؛ سه نفر در بخش بانوان و سه ورزشکار نیز در بخش مردان شانس کسب سهمیه دارند که امید است این تعداد افزایش یابد و بهترین نتایج را در بازیهای آسیایی چین کسب کنیم.

وی که برای حضور در انتخابات رئیس هیات دوومیدانی گیلان به رشت سفر کرده است، ادامه داد: ۱۸ تیرماه در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار می‌شود نیز با ۱۳ ورزشکار حضور خواهیم یافت و امیدواریم که بتوانیم مقام قهرمانی آسیا را تصاحب کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر کنگره دوومیدانی آسیا نیز برپا می‌شود و از ایران ۲ کاندید برای انتخاب رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و کمیته‌های زیرمجموعه خواهیم داشت و تلاش بر آن است تا هر ۲ کرسی را کسب کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: برگزاری لیگ‌های دوومیدانی جوانان و بزرگسالان و همچنین برپایی مسابقات قهرمانی کشور از دیگر برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی درسال جاری است ضمن اینکه مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را نیز پیش رو داریم.

داوری بیان کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که مردادماه امسال در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، ورزشکاران باید رکوردهای ورودی جهان را ثبت کنند تا در این رقابت‌های مهم حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز فرزانه فصیحی موفق به این امر شده و مهدی پیرجهان نیز امیدوار است این سهمیه را کسب کند که البته اگر بتوانیم مقام قهرمانی آسیا را تصاحب کنیم به‌عنوان قهرمان قاره در رقابتهای قهرمانی جهان نیز حضور خواهیم یافت.

وی، برگزاری مسابقات لیگ نونهالان را از دیگر برنامه‌های مهم فدراسیون ذکر کرد و گفت: رقابتهای دوومیدانی رده سنی نونهالان نیز در ۶ منطقه برگزار می‌شود که می‌تواند در شناسایی استعدادها کمک شایانی کند و امید است با انجام این لیگ، استعدادهای مناسبی را در رشته‌های مختلف دوومیدانی شناسایی کنیم.

دوومیدانی گیلان در بخش بانوان استعدادهای مناسبی دارد

سرپرست فدراسیون دوومیدانی به وضعیت گیلان در این رشته اشاره و اظهار کرد:این استان در بخش بانوان از ورزشکاران مناسبی برخوردار است به خصوص در رشته سرعت دوندگان خوبی دارد.

وی افزود: با توجه به برطرف شدن مشکلات این هیات، انتظار داریم که دختران و پسران با انگیزه بیشتر در این رشته حضور یابند و با درخشش خود در راستای اهداف فدراسیون گام بردارند چون گیلان با توجه به وضعیت جغرافیایی، استعدادهای مناسبی در رشته دوومیدانی به خصوص در مواد استقامت و نیمه استقامت دارد.

داوری در ادامه گفت: با توجه به این امر و شرایط آب و هوایی گیلان، مترصد برپایی اردوهای دوومیدانی در مواد استقامت و نیمه استقامت در این استان هستیم که به طور حتم برپایی این اردوها می‌تواند کمک شایانی به دوندگان این استان نیز داشته باشد.

مجمع انتخابات ریاست هیات دوومیدانی گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که در نهایت عنایت حسن‌پور با کسب ۲۵ رای از ۲۷ آرا ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت خود ابقاء شد.


کد خبر: 16033

دیدگاهتان را بنویسید