امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

کاهش 13 درجه ای دمای هوای گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی به استان است که طی فعالیت آن، دمای هوا بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

به گزارش کاسپین آرش نبی‌زاده  با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی اظهار کرد: با ورود این سامانه پیش بینی می شود از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه به تدریج ضمن کاهش دما، شرایط برای ابرناکی، بارش باران، گاهی به صورت رگباری و شدید، رعد و برق و باد شدید فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات این بارش ها به صورت برف گاهی شدید پیش بینی شده‌است، اضافه کرد: رانندگان در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی احتیاط لازم را به عمل آورده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: از امشب تا صبح فردا پنجشنبه برای برخی مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدیده مه پیش‌بینی شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان سیاهکل با ۲۷ درجه سلسیوس گرمترین و دیلمان با سه درجه خنک ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۱ درجه است.

نبی‌زاده اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا به تدریج تا عصر جمعه با حداکثر ارتفاع موج ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب خواهد شد.


کد خبر: 23084

دیدگاهتان را بنویسید