امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

پیگیری جدی توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان به جد پیگیری می شود

آژانس خبری کاسپین – یاسر محمدپور – حسین محمدیان در همایش تجاری تجار و بازرگانان گیلان و داغستان اظهار کرد: از ابتدای سفر استاندار و هیات اقتصادی گیلان به روسیه تاکنون نشست ها و همایش های خوبی در راستای توسعه روابط گیلان با استان های مهم روسیه تشکیل شده است.
وی با اشاره به حضور مدیران، تجار و فعالین تجاری و اقتصادی گیلان به روسیه افزود: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان و سایر استانهای روسیه به جد دنبال می شود.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به تعاملات ایران و روسیه در صدر و کلان بیان کرد: توسعه روابط گیلان با استان های تاثیر گذار اقتصادی روسیه در چارچوب سیاست های راهبردی طرف ایرانی و روسی پیگیری می شود.
محمدیان با بیان اینکه گیلان حلقه اتصالی کریدور شمال به جنوب است، گفت: خط ریلی رشت _ کاسپین به منظور تقویت و توسعه روابط گیلان با کشورهای حاشیه خزر به ویژه جمهوری داغستان تا ماه های آتی راه اندازی می شود.
وی با اشاره به خط ریلی رشت _ آستارا و نقش مهم این پروژه افزود: مقدمات احداث خط ریلی رشت _ آستارا انجام شده و به‌زودی با جذب سرمایه گذار توانمند عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اهمیت مرزی بندر آستارا بیان کرد: برخی زیرساخت های مرزی بندر آستارا دارای مشکلات و چالش هایی است که به نسبت رفع اشکالات اقداماتی صورت گرفته است.
محمدیان با بیان اینکه گیلان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل دارد، گفت: گیلان در بخش تولیدات کشاورزی در کشور رتبه اول تا پنج را دارد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای صادراتی در تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی افزود: در تولید برخی محصولات کشاورزی از سموم استفاده نمی شود.


کد خبر: 22611

دیدگاهتان را بنویسید