امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

وجود ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیر مجاز در گیلان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی گیلان از امکان تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه گاز و مالیات برای هتل داران خبر داد و گفت: ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیر مجاز در استان وجود دارد.

به گزارش رضا حسن پور  در نشست بررسی مسایل و مشکلات مدیران و بهره برداران واحدهای اقامتی و هتل‌های غرب استان گیلان با اشاره به اقدامات خوب هتل داران استان گیلان در سال جاری اظهار کرد: امسال آمارهای خوبی در بحث هتل داری گزارش شده است و میزبان گردشگران زیادی بوده ایم به طوری که بیش از ۸۰ میلیون نفر در هتل‌های استان اقامت داشته‌اند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است مسافران اقامتی در گیلان کمتر از ۱۰ مورد از هتل‌های ما شکایت داشته‌اند و مابقی از میهمان داری آنها راضی بوده‌اند و از این بابت از همه مسوولان هتل‌ها و ادارات مرتبط باید قدردانی کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از امکان تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه گاز و مالیات برای هتل داران خبر داد و گفت: این امر مستلزم اقدامات به موقع مدیران هتل‌ها است و در این میان مشکلات و خلع قانونی وجود دارد که با ابلاغ برنامه هفتم توسعه رفع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در استان گیلان ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیر مجاز وجود دارد، افزود: به دنبال سر و سامان دادن به این وضعیت هستیم و این امر با همکاری و همیاری همه هتل داران و مسوولان مرتبط محقق می‌شود.

حسن پور بر اعمال استاندارهای لازم به عنوان الزامات برای صدور پروانه بهره برداری تاکید کرد و گفت: اگر موارد مورد نیاز انجام شود تهیه پروانه کسب سه روزه انجام می‌شود و استاندارد سازی باید ظرف یک ماه انجام شود.


کد خبر: 22775

دیدگاهتان را بنویسید