امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی نیاز ضرورتمند توسعه تجاری گیلان است

آژانس خبری کاسپین - رئیس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از نبود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان، گفت: وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی نیاز ضرورتمند توسعه تجاری گیلان است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار  کاسپین، قاسم رضائیان در نشست با رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی گیلان، اظهار کرد: احیای جایگاه واقعی اتاق بازرگانی در دستور کار هیئت رئیسه جدید قرار دارد.
وی با اشاره به فرصت های ارزشمند تجاری در گیلان، افزود: تجاری سازی اقتصاد گیلان در بخش های مختلف در اولویت قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از نبود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان، بیان کرد: وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی نیاز ضرورتمند توسعه تجاری گیلان است.
رضائیان با بیان اینکه کشاورزی بیشترین سهم اشتغال و اقتصاد گیلان به خود اختصاص داده است، گفت: احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در گیلان موجب رونق بخشی این حوزه می شود.
وی با اشاره به مشکل تهیه زمین جهت احداث پایانه صادراتی در گیلان، افزود: با تامین زمین، راه اندازی پایانه در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی محصولات کشاورزی در این استان، بیان کرد: با ایجاد بانک اطلاعاتی محصولات کشاورزی در گیلان می توان قدرت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی در این بخش را افزایش داد.
رضائیان با بیان اینکه حضور بخش کشاورزی در اتاق بایستی پررنگ تر باشد، گفت: تولیدات بخش کشاورزی استان قابل رقابت در بازارهای خارجی است و باید زمینه را برای حضور در این بازارها فراهم کرد.
وی در پایان خواستار تغییر نگاه بخش خصوصی به کشاورزی شد و افزود:این بخش می تواند سرمایه گذاران را در طرح های زود بازده جذب کند و اتاق می تواند زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری بخش کشاورزی استان را برای فعالان اقتصادی فراهم سازد

ظرفیت های کشاورزی استان ثروت آفرین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این دیدار با تقدیر از نگاه مثبت و توسعه مند هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی گیلان، اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیت های تجاری گیلان در بخش کشاورزی کم نظیر است.
صالح محمدی با تاکید بر لزوم استانداردسازی محصولات بازار هدف، بیان کرد: با احصاء نیازهای بازار هدف و استاندارد سازی تولیدات متناسب با این بازار می توان به رونق تجاری و اقتصادی رسید.
وی با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی استان ثروت آفرین است، افزود: بخش کشاورزی یکی از حوزه های اشتغال آفرین و اقتصادزا برای گیلان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کیوی از محصولات ارزآور گیلان است، اضافه کرد: بازار محصولات کشاورزی و باغی گیلان هنوز در آن سوی مرزها ایجاد نشده است.
محمدی با تاکید بر علمی کردن کشاورزی در بخش های مختلف، بیان کرد: برای ارتقای دانش علمی حوزه کشاورزی از پژوهش ها و آموخته های نخبگان دانشگاهی استفاده می شود.
وی با اشاره به اهمیت تعدد بازارهای هدف در حوزه اقتصادی سازی محصولات کشاورزی، افزود: تعدد بازارهای هدف در حوزه کشاورزی امنیت سرمایه گذاری و تجارت افزایش می دهد.


کد خبر: 16050

دیدگاهتان را بنویسید