امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

نوروز نم دار در انتظار گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فعالیت سامانه بارشی به تدریج از امروز دوشنبه در استان فعال خواهد شد و با تداوم آن تا روز چهارشنبه، گیلان با باران به استقبال نوروز می‌رود.

به گزارش کاسپین آرش نبی‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برای این وضعیت آب و هوایی اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه بارندگی، وزش باد، کاهش دما ۳ تا ۵ درجه‌، مه آلودگی و رعد و برق برای این استان پیش‌بینی شده‌است.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها از امشب تا فردا (سه‌شنبه) و با بیان اینکه بارش‌ها در نخستین روز سال جدید (چهارشنبه) ضعیف‌تر خواهد بود، افزود: وضعیت جوی گیلان از پنجشنبه جاری تا اوایل هفته آینده غالبا پایدار خواهد بود ضمن اینکه در این مدت احتمال رعد و برق و رگبارهای بهاری پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی‌ها تا چهارشنبه هفته جاری عنوان کرد: در این مدت از سفرهای غیرضروری به ویژه در محورهای کوهستانی خودداری شود ضمن اینکه در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید احتیاط لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هم استانی‌ها و مسافران از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و فعالیت‌های کوهنوردی نیز انجام نشود.

نبی‌زاده بیان کرد: ماسوله با چهار درجه سلسیوس کمترین و لوشان در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۲ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۴ درجه و رطوبت ۸۲ درصد است.

وی یادآور شد: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر برای فعالیت های دریانوردی مناسب است اما به تدریج از امشب تا چهارشنبه هفته جاری نامناسب خواهد بود.


کد خبر: 26030

دیدگاهتان را بنویسید