امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ملوان و پرسپولیس به دنبال صید سه امتیاز در مرداب انزلی

آژانس خبری کاسپین- تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می‌روند که ملوانان در صورت کسب پیروزی می‌توانند حداقل در رتبه چهارم جدول قرار گیرند و پرسپولیس نیز در صورت غلبه بر این تیم به روند صدرنشینی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش کاسپین، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز(یکشنبه) در آخرین بازی از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که با هدایت مهدی تارتار تاکنون نتایج قابل قبولی کسب کرده، هم اینک با تصاحب ۱۱ امتیاز از هفت مسابقه در رتبه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد که این مکان می‌تواند جایگاه مناسبی برای این تیم باشد.

اما ملوانان در صورت کسب پیروزی برابر تیم پرسپولیس تهران، ۱۴ امتیازی می‌شوند و چند پله در جدول رده‌بندی صعود کرده و در همسایگی پرسپولیس قرار می گیرند که این جایگاه برای این تیم و طرفدارانش بسیار ایده آل است.

در این میان اگر تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بتواند برابر تیم قدرتمند و پرمهره پرسپولیس به برتری برسد و از سوی دیگر سپاهان نتواند در بازی خارج از خانه خود نساجی را مغلوب کند، ملوانان در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار می گیرند.

با این وجود به طور حتم مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال ملوان و نیز هواداران پرشمار آن مترصد پیروزی برابر پرسپولیس هستند تا علاوه بر اینکه نخستین شکست فصل پرسپولیس را رقم بزنند از سوی دیگر در جمع مدعیان فصل جاری لیگ برتر قرار گیرند.

با توجه به اینکه مهدی تارتار بازیکن اسبق تیم پرسپولیس سابقه هدایت تیم‌های مختلف را مقابل تیم سابقش دارد از تجربه کافی برای این دیدار برخوردار است باید دید که این سابقه و تجربه به چه میزان در این دیدار سخت برای ملوانان چاره‌ساز خواهد شد.

به هرحال ملوانان در این دیدار با حمایت طرفدارانش فقط برای کسب پیروزی مقابل تیم پرسپولیس قرار می گیرد زیرا با این موفقیت می‌تواند جایگاه بسیار مناسبی را در جدول رده‌بندی برای خود فراهم سازد که شاید کمتر هوادار خوشبین این تیم در ابتدای فصل تصور چنین جایگاهی داشت.

 

تداوم صدرنشینی پرسپولیس با پیروزی مقابل ملوان

اما تیم فوتبال پرسپولیس که قبل از آغاز هفته هشتم این رقابت‌ها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر جدول قرار داشت، فقط در صورت کسب پیروزی مقابل ملوان می‌تواند به روند صدرنشینی خود ادامه دهد.

سرخپوشان تهران هم اینک از ۶ مسابقه ۱۵ امتیاز کسب کردند و با توجه به پیروزی استقلال مقابل تیم آلومینیوم اراک، استقلالی ها با ۱۸ امتیاز در صدر قرارگرفتند و به همین دلیل پرسپولیس فقط در صورت کسب پیروزی مقابل ملوان می‌تواند صدر جدول را از استقلال پس بگیرد.

با این وجود یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس و همچنین مسئولان این تیم مترصد پیروزی مقابل ملوان هستند تا رقابت درصدر جدول همچنان فشرده و نزدیک باشد و فقط تفاضل گل، صدرنشین را مشخص کند.

به هرحال پرسپولیس نیز این فرصت را دارد تا با برتری مقابل ملوان همچنان صدرنشین باقی بماند و از سوی دیگر فاصله خود را با سایر مدعیانی همچون سپاهان و تراکتورسازی حفظ و بیشتر کند.

به هر حال تیم ملوان در چند هفته اخیر نتایج خوبی در رقابتهای لیگ برتر به خصوص در دیدارهای خانگی کسب کرده و به همین دلیل طرفدارانش انتظار دارند که مهدی تارتار با تمام توان خود مقابل تیم سابق خود قرار گیرد و با برتری برابر پرسپولیس، شگفتی‌ساز هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر شود.

اما در آن سوی میدان نیز طرفداران پرسپولیس توقع دارند که یحیی گل محمدی در مرداب انزلی با برتری مقابل ملوان سه امتیاز حساس این دیدار را تصاحب کند تا همچنان صدرنشین لیگ باقی بماند و بالاتر از استقلال در جدول قرار گیرد.

به طورحتم با توجه به شرایط ملوان و پرسپولیس در جدول رده‌بندی، پیروزی و کسب سه امتیاز این دیدار حساس می تواند برای هر ۲ بسیار حائزاهمیت باشد زیرا ملوانان با پیروزی به جمع تیم‌های صدر جدولی می‌پیوندند و پرسپولیس نیز در صورت پیروزی دوباره صدرنشین می‌شود.

اما کسب نتیجه مساوی در این دیدار بیشتر به سود دیگر مدعیان قهرمانی این لیگ همچون استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن اصفهان است زیرا با توقف پرسپولیس، تیم استقلال در صدر جدول باقی خواهد ماند و فاصله امتیازی دیگر مدعیان نیز با پرسپولیس کاهش خواهد یافت.

با این وجود طرفداران دیگر مدعیان نیز با طرفداران خونگرم و پرشمار ملوان همصدا هستند تا ملوان بتواند در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، تیم پرسپولیس را متوقف کند.

به هر حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر به سود کدام تیم رقم زده خواهد شد، آیا ملوانان که به قوی سپید انزلی معروفند با حمایت طرفداران خود با پرواز در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران انزلی موفق به شکست پرسپولیس خواهند شد و یا تیم پرسپولیس در مرداب انزلی سه امتیاز را صید می‌کند و شاید هم ۲ تیم به کسب نتیجه مساوی رضایت دهند تا استقلال در صدر جدول رده‌بندی ماندگار شود.


کد خبر: 20845

دیدگاهتان را بنویسید