امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ماجرای کلاهبرداری «مجازی» از شهروند گیلانی در کرج

آزانس خبری کاسپین - فرمانده انتظامی رودسر گفته؛ کلاهبرداری که به عنوان فروشنده خودرو در یکی از سامانه‌های خرید و فروش برخط بیش از ۶ میلیارد ریال پول دریافت کرده بود در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش کاسپین، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با اشاره به شکایت شهروند رودسری مبنی بر کلاهبرداری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی گفت: این فرد برای خرید خودرو از طریق درج آگهی در یک سامانه خرید و فروش مجازی این مبلغ را به عنوان بیعانه واریز کرده بود.

وی افزود:با انجام تحقیقات سرنخ‌هایی از متهم در استان البرز بدست آمد وماموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی به استان مورد نظر اعزام و با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری ماموران کلانتری ۱۴ فردیس محل مخفی شدن این فرد را شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی رودسر گفت: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و اذعان کرد حواله جعلی خرید خودرو را از طریق پیام‌رسان برای جلب اعتماد مالباخته برای او ارسال و با توجه به مسدود بودن حسابش از شماره حساب پدر، مادر و برادرش برای انتقال وجوه کلاهبرداری استفاده کرده است.
سرهنگ جوانمردی با اشاره به اینکه متهم ۲۸ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت افزود: پرونده وی برای شناسایی شکات احتمالی باز است.
وی گفت: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از فضای مجازی با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز مبلغ توسط خریدار، متهم دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست و یا از تحویل کالا و یا برگشت مبلغ دریافت خودداری می‌کند.


کد خبر: 16328

دیدگاهتان را بنویسید