امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ماجرای مار غول پیکر در شفت ادامه دارد

آژانس خبری کاسپین - مردم و اهالی منطقه احمدسرگوراب با اثبات وجود مار چلیپر نه‌تنها از نگرانی آن‌ها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است درحالی‌که این نگرانی‌ها با توصیفات و راهنمایی‌های کارشناسان محیط‌زیست، تقریباً کاذب و هیجانی بوده و می‌توان دلیل اصلی آن را تعداد کم این‌گونه ها در مناطق مشابه دانست.

به گزارش کاسپین، حدود دوهفته‌ای از نگرانی و تشویش مردم و اهالی روستاهایی از توابع بخش احمدسرگوراب شفت بابت حضور و جولان مار نسبتاً بزرگی در منطقه می‌گذرد.

در پی افزایش نگرانی مردم به‌ویژه مردم حاشیه رودخانه سیاهمزگی که از شهر احمدسرگوراب و روستاهای اطراف آن می‌گذرد، موضوع از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم مردم و به‌ویژه مسئولان رسانیده و خوشبختانه در اولین فرصت تیم‌هایی ارزیابی متشکل از کارشناسان محیطی زیست، آتش نشانی و مسئولان محلی با سکان‌داری فرماندار شفت عازم منطقه شدند.

پس از ارزیابی مسؤولان‌ و پایش‌های کارشناسان در منطقه، «محیط‌زیست شهرستان پس از بررسی‌های میدانی و شبانه‌روزی در منطقه که همچنان نیز ادامه دارد، ماری را مشاهده نکرد و وجود “مار غول‌پیکر” در شفت و احمدسرگوراب را تکذیب کرد».

مردم احمدسرگوراب و روستاهای حومه نیز به واکنش رسمی محیط‌زیست اعتماد و به فعالیت‌های روزمره خود ازجمله فعالیت کشاورزی ادامه دادند درحالی‌که «مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت در خبری، وجود مار در منطقه را تائید و یا تکذیب نکرد»!

چند روزی از خبر رسمی محیط‌زیست مبنی بر عدم وجود مار غول‌پیکر در منطقهء مورد تأکید مردم و اهالی احمدسرگوراب شهرستان شفت با ترس و واهمه گذشت تا اینکه اخیراً فرد دیگری موفق شد تا از مارِ ماجراساز این روزهایِ شفت در روستای دوبخشر (روستای هم‌مرز با احمدسرگوراب) در عرصه زراعی، «به‌وضوح» فیلمی تهیه کند؛ فیلمی که اثبات می‌کرد ماری فراتر از حد معمول و نسبتاً بزرگ در منطقه وجود دارد اما غول پیکر نیست.


کد خبر: 16168

دیدگاهتان را بنویسید