امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

لزوم مانع زدایی بسترهای روابط تجاری گیلان و داغستان

رییس اتاق بازرگانی گیلان با تاکید بر لزوم مانع زدایی بسترهای روابط تجاری از سوی دو طرف گفت: عوارض و مالیات های گمرکی تجار گیلانی و داغستانی در راستای قوت بخشی به روابط اقتصادی و تجاری باید برداشته شود.

آژانس خبری کاسپین – یاسر محمدپور –  قاسم رضائیان رییس اتاق بازرگانی گیلان در همایش تجاری تجار و بازرگانان گیلان و داغستان اظهار کرد: گیلان استان معین ایران در توسعه روابط تجاری، اقتقادی، فرهنگی و آموزشی با روسیه است.
وی با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی گیلان به روسیه افزود: در این سفر چند روزه نشست ها و تبادل نظرهای خوبی بین مسوولان گیلان با مسکو و آستراخان صورت گرفته است.
رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اهمیت توسعه روابط گیلان و داغستان بیان کرد: جمهوری داغستان دارای توانمندی های تجاری و اقتصادی بالقوه ای است که این خصیصه ها بر اهمیت توسعه روابط تجاری می افزاید.
رضاییان با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی گیلان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وجود آب و خاک مناسب عمده محصولات کشاورزی گیلان طبیعی است.
وی با اشاره به کیفیت بالای فندق و زیتون گیلان افزود: این دو محصول گیلان به نسبت مشابه استان های دیگر با کیفیت تر و مرغوب تر است.
رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد چای کشور در این استان تولید می شود، گفت: ۶۰ درصد کیوی کشور در گیلان تولید می شود و محصولات کیوی این استان منحصر به فرد و صادراتی است.
رضاییان با اشاره به کیفیت بالای برنج گیلان اضافه کرد: گیلان تامین کننده برنج ۲۰ میلیون ایرانی است.
وی با دعوت از مسوولان تجاری و اقتصادی داغستان به گیلان افزود: توسعه روابط بین گیلان با داغستان به نفع دو طرف است.
رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به فرصت های از دست رفته ارتباط اقتصادی گیلان با داغستان بیان کرد: تاکنون شرایط مناسبی برای توسعه روابط و ایجاد مناسبات اقتصادی بین فعالین اقتصادی و تجار گیلان و داغستان فراهم نبوده است.
رضاییان با تاکید بر لزوم مانع زدایی بسترهای روابط تجاری از سوی دو طرف تصریح کرد: عوارض و مالیات های گمرکی تجار گیلانی و داغستانی در راستای قوت بخشی به روابط اقتصادی و تجاری باید برداشته شود.
وی با تاکید بر لزوم رصد مستمر و مداوم عملکرد گمرکات گیلان افزود: هر گونه مشکل و مساله ای برای تجار و بازرگانان ایجاد شود به سرعت رفع و رجوع می شود.


بسترهای سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی فراهم است
محمدسجاد سیاهکارزاده مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این نشست اظهار کرد: مناطق آزاد بویژه انزلی بهشت سرمایه گذاری در ایران به شمار می رود.
وی با اشاره به نقش کلیدی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال به جنوب افزود: منطقه آزاد انزلی نماینده ۱۵ منطقه منطقه آزاد ایران در حوزه روابط تجاری با کشورهای شمالی و کریدور شمال به جنوب است.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از سرمایه گذاران خارجی و داخلی استقبال می کنیم، گفت: منطقه آزاد انزلی با ۱۶۴ مجموعه صنعتی و دانش بنیان، گردشگری و تجاری و همچنین دو منطقه بندری انزلی و کاسپین فرصت سرمایه گذاری ویژه ای دارد.
سیاهکارزاده با بیان اینکه بندر کاسپین بندر نسل نو به حساب می آید، اضافه کرد: ظرفیت ترانزیتی دو بندر انزلی و کاسپین حدود ۲ میلیون تن است.
وی با اشاره به تنوع تجاری در گیلان و منطقه آزاد انزلی افزود: مانور تجارت و فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی گسترده و متنوع است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه آینده روابط تجاری گیلان با داغستان روشن است، گفت: آماده سرمایه گذاری تجار، و بازرگانان و فعالین اقتصادی داغستان در منطقه آزاد انزلی هستیم.
سیاهکارزاده با بیان اینکه بسترهای سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی فراهم است، اضافه کرد: بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی طبقه بندی شده است.

 

 


کد خبر: 22616

دیدگاهتان را بنویسید