امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

لزوم توسعه کریدور شمال – جنوب و بارانداز ریلی آستارا

آژانس خبری کاسپین -کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کاسپین، این نشست با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که ریاست هیات ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارند، به میزبانی شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل اسپیناس برگزارشد.

وزیر راه و شهرسازی ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید فرصت‌های مناسبی برای توسعه روابط فراهم کرد.

مهرداد بذرپاش به ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان اشاره و تصریح کرد: دولت ایران بر توسعه روابط واستفاده از ظرفیت‌های بین دو کشور تاکید دارد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم با قدردانی از هیات ایرانی بخاطر تلاش برای گسترش روابط گفت: منتظر توافق دو کشور در زمینه‌های مختلف هستیم، تا نتیجه آن را ببینیم.

شاهین مصطفی یف افزود: جمهوری آذربایجان به توسعه همکاری‌های پایدار با ایران باور دارد و این خط سیاسی را دنبال می‌کند.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین بر اتمام طرح‌های نیمه تمام و آغاز طرح‌های ضروری تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار ۴۵۲ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان گفت: تکمیل طرح‌های ارتباطی از جمله پل گمرک راه آهن و همکاری‌های فنی این ارتباط را گسترش خواهد داد.

در این نشست مشترک، توسعه کریدور شمال – جنوب و بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران، همچنین مسائل مختلف تجاری و اقتصادی، حمل و نقل، و نیز طرح‌های در حال اجرا و راکد بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

چگونگی کاربری پل جدید خودرویی و بتنی آستارا – آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای، که با هدف تسهیل و تسریع در انتقال کالا‌ها و تردد خودرو‌های سبک و سنگین در مرز آستارای دو کشور ساخته می‌شود، از دیگر دستور کار‌های این نشست مهم اقتصادی بود.

استاندار گیلان، معاون وزارت امور خارجه، نمایندگان راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، مرزبانی، دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، گمرک، رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان، فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای هیئت ایرانی ومعاونان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، وزیر انرژی، وزیر دفاع، معاون آژانس مدیریت منابع آب، معاون کمیته دولتی گمرک، معاون فرمانده نیرو‌های مرزی سرویس دولتی مرزبانی، معاون شرکت احیا و مدیریت آب، معاون آژانس دولتی راهداری، معاون شرکت (سوکار) و همچنین معاون شرکت (آذرانرژی) جمهوری آذربایجان نیز در این نشست حضور داشتند.


کد خبر: 16603

دیدگاهتان را بنویسید