امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

فعالیت ۱۷ سایت ارتباطی نسل پنجم در گیلان

آژانس خبری کاسپین  -  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر ۱۷ سایت ارتباطی نسل پنجم تلفن همراه اول و ایرانسل در استان فعال است.
به گزارش خبرنگار کاسپین، فرزاد توکلی اطهار کرد:: با سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ۱۲ مورد از این سایت ها نسل پنجم تلفن همراه در رشت و پنج سایت نیز در بندر انزلی فعال شده است.
وی میانگین هزینه نصب و راه اندازی هر سایت نسل پنجم را بیش از ۲۸ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: برای احداث این سایت‌ها در مجموع بالغ بر ۴۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نسل‌ پنجم ‌تلفن‌ همراه (۵G) ‌را دارای‌ مزایایی‌ از قبیل سرعت‌ بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایدار عنوان و تصریح کرد: این مزایا به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریع‌تر در همه جا و بهره‌گیری از اینترنت اشیای انبوه منجر می‌شود.
توکلی گفت: نسل پنجم ارتباطات به عنوان زیرساختی برای توسعه خدمات شهر هوشمند، فناوری اینترنت اشیاء، افزایش بهره‌وری تولید و مدیریت مصرف انرژی صنعتی و خانگی است که نسل چهارم این قابلیت‌ها را ندارد.


کد خبر: 16054

دیدگاهتان را بنویسید