امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

غرب گیلان در حالت «آماده باش»

فرماندار آستارا با بیان اینکه مردم شهرستان و گردشگران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، ضمن اشاره به آماده باش دستگاه های اجرایی امدادرسان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارش های شدید مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها در این منطقه بپرهیزند.

به گزارش کاسپین محمدرضا شهاب‌زاده  در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: مسئولان باید با توجه به تجربه‌ سیل شهریور ماه آستارا در کنار آماده‌باش و تمهید اقدام‌های اولیه، برای مرحله‌های بعدی هم برنامه داشته باشند. ️

رئیس ستاد بحران شهرستان بندر مرزی آستارا تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت آینده میزان بارش ها در منطقه افزایش خواهد یافت.

شهاب زاده با بیان اینکه با آغاز تعطیلات سال نو این شهرستان میزبان مسافران خواهد بود اظهارداشت: اطلاع رسانی گسترده درباره شرایط بحرانی هوا در روستاها از طریق امکانات دهیاری‌ها و فضای مجازی باهدف جلوگیری از توقف خودروها و مسافران در اطراف رودخانه ها و نقاط حادثه خیز انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از وقوع سیل اندیشیده شده از مردم خواست به هشدارها و اخطارها توجه کنند.

شهاب زاده همچنین از مسوولان مربوطه خواست نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اعلام لیست کشیک دستگاه های اجرایی آستارا به فرمانداری گفت: شهرداری های آستارا و لوندویل، شبکه بهداشت، بیمارستان و بخشداری های مرکزی و لوندویل در ایام نوروز از آمادگی لازم برخوردار باشند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.


کد خبر: 26033

دیدگاهتان را بنویسید