امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
بازیگر گیلانی «تورهای خالی» در جشنواره فیلم مونیخ:

ظرفیت فرهنگی و بومی گیلان در فیلم سازی مغفول مانده است

آزانس خبری کاسپین – بازیگر فعال گیلانی با بیان اینکه سینمای ایران و گیلان بسیار غنی و پربار است، با اشاره به فضاهای سینمایی و محتوای ناب فرهنگی و هنری در گیلان، گفت: ظرفیت فرهنگی، اقلیمی و طبیعی گیلان در حوزه سینما و فیلم سازی مغفول مانده است.

محمد امین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: اولین کلاس بازیگری در سال 76 در کارگاه سروش رشت زیر نظر استاد رضا میرمعنوی سپری کردم و بعد از آن در سال 78 زیر نظر حجت صفاریان، مسیر آموزش را ادامه دادم.

وی با بیان اینکه لیسانس بازیگری اش را در دانشگاه سوره تهران گرفته است، افزود: با تئاتر وارد دنیای حرفه ای بازیگری شدم و چند سالی در کنار کار تئاتری، با سینما جوان فعالیت کردم و اولین فیلم داستانی منظوم سینمای ایران را ساختم.

این بازیگر با سابقه گیلانی با اشاره به فیلم «تورهای خالی» و راهیابی این فیلم در جشنواره مونیخ، بیان کرد: این فیلم محصول مشترک ایران و آلمان به کارگردانی بهروز کرمی زاده و تهیه کنندگی مجید برزگر بوده که توفیق بازی در این فیلم را داشتم.

امین با بیان اینکه موفقیت در جشنواره های فلیم خارجی  بسیار سخت است، گفت: راهیابی فیلم «تورهای خالی» به جشنواره مونیخ دستاورد بزرگی است که با تلاش یک تیم حرفه ای، خلاق و ایده پرداز محقق شده است.

وی ادامه داد: فیلم «پاپا» به تهیه کنندگی مصطفی کیایی کار دیگری است که در آن به ایفای نقش پرداختم.

این بازیگر فعال گیلانی با بیان اینکه سینمای ایران و گیلان بسیار غنی و پربار است، با اشاره به فضاهای سینمایی و محتوای ناب فرهنگی و هنری در گیلان، گفت: ظرفیت فرهنگی، اقلیمی و طبیعی گیلان در حوزه سینما و فیلم سازی مغفول مانده است.

گفته می شود، فیلم سینمایی «گیلک» اثر فرامرز شهبازیان، تله فیلم «سفر داود» ابراهیم نعمتیان، تله فیلم «دانه ها» از نعمت فرهاد ورزلدوس ، سریال «لاک پشت» از سعید نعمتی ،سریال «مهربانو» از امیر ثابت، سریال «افرا» از بهرنگ توفیقی، سریال «در کنار پروانه ها» داریوش یاری ،سینمایی «تورهای خالی» از مجید برزگر و بهروز کرمی زاده، سریال «گره» از محمد فراهانی پخش از ماه رمضان شبکه سوم. سریال «خانواده شاد» کارگردان محتبی کاظمی و تهیه کننده فرهاد ورزلدوست پخش از شبکه باران تنها بخشی از آثار محمد امین بازیرگر کارکشته گیلانی است.و همچنین سریال «فراری»، سریال «عشق بدون خطبه» و فیلم سینمایی آب و آینه آثار پخش نشده امین است.

لازم به ذیکر است، محمد امین، یکسالی هست که با رادیو گیلان به عنوان بازیگر و نویسنده نمایش رادیویی همکاری می کند

به گزارش کاسپین، جشنواره فیلم مونیخ که یکم تا دهم تیرماه در آلمان برگزار می شود،  امسال میزبان دو فیلم ایرانی است، فیلم «تورهای خالی» محصول مشترک ایران و آلمان به کارگردانی بهروز کرمی زاده و تهیه کنندگی مجید برزگر، که یکی از بازیگران این فیلم محمد امین بازیگر لنگرودی است که در این فیلم نقش سروان نیروی انتظامی را بازی می کند، این برای نخستین بار است که یک لنگرودی در جشنواره فیلم مونیخ به عنوان بازیگر حضور دارد.


کد خبر: 15702

دیدگاهتان را بنویسید