امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

صدور ۳۸ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در گیلان

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳۸ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی طی امسال برای ارتقا بهره وری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی بخش در استان صادر شده‌است.

به گزارش کاسپین صالح محمدی اظهار کرد: میزان جذب مواد خام این تعداد از صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

وی ظرفیت اشتغال این تعداد از واحدها را ۲۸۳ نفر عنوان کرد و افزود: برای احداث این واحدهای تبدیلی و تکمیلی ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: این مجوزها در زیربخش‌هایی خوراک دام و طیور، سردخانه، محصولات زراعی، باغی و دامی است.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اعطا شده‌است.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی اعم باغی، دامی، زراعی، شیلاتی، خوراک دام و طیور، سردخانه و کود صادر شده که بیشترین آن مربوط به صنایع زراعی است.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند، گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.


کد خبر: 25452

دیدگاهتان را بنویسید