امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

صدور هزار و ۴۱۸ برگ سند شهری در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به تحقق ۱۰۴ درصدی صدور اسناد مالکیت شهری در گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، هزار و ۴۱۸ برگ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

به گزارش کاسپین حامد دائمی اظهار کرد: سهمیه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری در سال جاری هزار و ۳۶۴ برگ سند اعلام شده بود که تاکنون،هزار و ۴۱۸ برگ سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بر اساس ماده یکم قانون الحاق، موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن علاوه بر صدور سند مالکیت املاک، واقع در محدوده روستاهای بالای ۲۰ خانوار به بنیاد مسکن محول شد .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نیز همانند برنامه پنجم قانون الحاق، موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ابقاء و صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه دارد.

دائمی همچنین از تهیه و بازنگری ۸۲ طرح هادی روستایی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اظهار کرد: ۵۳۹ طرح هادی روستایی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون با اعتبار بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال تهیه و بازنگری شده است.

وی تهیه طرح هادی برای روستاها را از وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان این طرح ها در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند؛ طرح هادی طرحی است که در آن چگونگی استفاده از زمین‌های روستایی برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی مشخص می‌شود. به ‌طورکلی هدف از این طرح ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است که در واقع در این طرح مشخص می‌شود که گسترش شهر به چه صورت و میزانی خواهد بود.

به گفته وی این طرح‌ به‌ عنوان مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح جامع ناحیه‌ای تنظیم می‌شود به عبارتی می‌توان گفت طرح هادی یک راهبرد برای آبادانی و توسعه روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بابیان اینکه در روزهای پایانی سال در جلسه ای با حضور اعضای کمیته تصویب استان طرح هادی چهار روستا ( چایجان شهرستان رودسر، روستای لیس و مجموعه روستایی مهربن و شبخوس لات شهرستان سیاهکل و روستای حاجی بکنده شهرستان رشت ) بررسی و تصویب شد.


کد خبر: 25782

دیدگاهتان را بنویسید