امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

صادرات 22 تن «پنیر سیاهمزگی» پگاه گیلان به آذربایجان/ 12 محصول این شرکت نشان حلال گرفتند

مدیرعامل شرکت پگاه گیلان از صادرات 22 تن «پنیر سیاهمزگی» به آذربایجان خبر داد و گفت: 12 محصول این شرکت نشان حلال گرفتند

به گزارش خبرنگار کاسپین فرزاد کوه نژاد مدیر عامل شرکت پگاه گیلان در نشست اعطای نشان حلال به این مجموعه اظهار کرد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان یکی از شرکت های متعلق به صنایع شیر ایران و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور است.

وی ادامه داد: این شرکت یکی از معدود شرکت های صنایع شیر ایران است که پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است و در حال حاضر نیز ۳۱ درصد سهام این شرکت در دست سهام داران غیر و مردم  بوده و ۶۹ درصد سهام متعلق به صنایع شیر ایران و صندوق بازنشستگی کشور است.

مدیرعامل پگاه گیلان از اشتغال مستقیم 220 نفر در این مجموعه خبر داد و اضافه کرد: در بخش توزیع محصولات نیز ۳۰۰ نفر در پخش سراسری فعالیت دارند.

کوه نژاد با بیان اینکه شرکت پگاه شیر در سال ۱۴۰۰، ۱۱۶ تن روزانه دریافتی داشته است، گفت: این آمار در  در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۸ تن رسید و در ۹ ماهه ۱۴۰۲ میانگین شیر روزانه به ۱۳۴ تن رسید و در ماه اخیر همروزانه به ۱۴۰ تن دریافتی شیر داریم .

وی  با بیان اینکه به صورت روزانه ۱۱۰ تن محصول تولید شده از شیر در بازار گیلان و نقاط مختلف کشور عرضه می شود، افزود: ۱۷۰ تن در ماه نیز صادرات محصولات داریم که عمده کشورهای مقصد ما ،کانادا دو محموله، کشورهای آذربایجان، افغانستان، عراق و پاکستان است.

مدیرعامل پگاه گیلان با اشاره به اهمیت دریافت نشان حلال برای صنایع غذایی بیان کرد: به جهت اینکه عمده محصولات این شرکت به کشورهای اسلامی صادر می شود دریافت نشان حلال الزامی بود که می توانست در رشد و توسعه صادرات این شرکت کمک کند.

کوه نژاد با بیان اینکه 12 محصول پگاه نشان حلال دریافت کردند، گفت: در نظر داریم با کمک اداره کل استاندارد گیلان تمامی محصولات پگاه گیلان را تحت پوشش نشان حلال ببریم.

وی با اشاره به راه اندازی سردخانه ۲۰۰ تنی زیر صفر در پگاه گیلان افزود: راه اندازی این سردخانه در صرفه جویی هزینه و کیفیت تاثیر گذار بوده است.

مدیرعامل پگاه گیلان از تولید محصول جدید «پنیر سیاهمزگی» در این مجموعه لبنی خبر داد و اضافه کرد: صادرات این محصول را به جمهوری آذربایجان به میزان یک تن و نیم آغار کردیم و در ماه گذشته صادرات این محصول به ۲۲ تن به کشور آذربایجان رسید و در نظر داریم این رقم را به ۳۰ تن صادرات برسانیم.


کد خبر: 23817

دیدگاهتان را بنویسید