امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات شیلاتی گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات شیلاتی این استان خبر داد.

به گزارش کاسپین کوروش خلیلی  اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۰ درصدی وزن و ۳۰ درصدی ارزش محصولات شیلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ بیش از ۲۱ هزار تن انواع خوراک آبزیان و دیگر محصولات شیلاتی تازه و منجمد از استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ارزش و وزن صادرات محصولات شیلاتی به صادرات انواع خوراک آبزیان از مبدا گیلان مربوط می‌شود، افزود: ارزش این میزان صادرات بیش از ۴۰ میلیون دلار بوده است.

 

وی با بیان اینکه صادرات این محصولات عمدتا به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان و اتحادیه اروپا انجام شده، افزود: با سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت در حوزه آبزی پروری دریا پایه در سه محور کنار ساحلی، ساحلی و خارج از ساحل می توان این میزان صادرات را افزایش داد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی رشد و تولید آبزیان در مقیاس زمین پایه و دریاپایه در شیلات این استان، تصریح کرد: سال گذشته مجموع تولیدات شیلاتی استان بیش از ۷۴ هزار تن انواع آبزیان بوده که ۸۵ درصد آن در حوزه آبزی پروری بود و بیشترین توسعه آبزی پروری هم در تولید ماهیان خاویاری با ۲۳۱۸ تن که بیش از ۴۰ درصد رشد به همراه داشته است.


کد خبر: 28492

دیدگاهتان را بنویسید