امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

صادرات ۱۷۲ میلیون دلاری از گیلان

آژانس خبری کاسپین- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار از استان به کشورهای مختلف صادر شد.

به گزارش خبرنگار کاسپین، تیمور پورحیدری اظهار کرد: در این مدت ۳۳۶ هزار تن کالا شامل فلفل فرنگی، هندوانه و کیوی تازه، پیاز، آب، رب گوجه فرنگی، کامپاند پلی اتیلن، پلی استیرن، انگور خشک شده، سیر خشک شده و سایر اقلام به ارزش۱۷۲ میلیون دلار از استان به مقاصد مختلف صادر شده است.

وی افزود: ۷۵ میلیون دلار از این میزان صادرات در بخش محصولات کشاورزی، ۶۵ میلیون دلار در حوزه صنعت، ۱۸ میلیون دلار هم مربوط به صادرات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی و ۱۵ درصد هم در بخش معدن و صنایع معدنی بوده است.

پورحیدری عنوان کرد: در فصل بهار ۶۴۰ تن کالا نیز شامل روغن دانه آفتابگردان، دانه گلرنگ، ذرت دامی، جو، روغن خام و سایر موارد نیز به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار از طریق این استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۰ و از نظر ارزش نیز ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت : ۳۶۷ میلیون دلار از کالای وارد شده به گیلان در بخش صنعت، ۱۴۳ میلیون دلار متعلق به محصولات کشاورزی، ۴۱ میلیون دلار در بخش معدن و صنایع معدنی و یک میلیون دلار در صنایع پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در سه ماه ابتدایی امسال را نیز ۵۶ مورد، کارتهای تمدیدی نیز ۴۰ مورد و کارتهای تعلیقی را چهار مورد عنوان کرد. در مجموع درگیلان کل کارت های بازرگانی فعال موجود ۵۳۸ مورد است.


کد خبر: 16325

دیدگاهتان را بنویسید