امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان در گیلان

آژانس خبری کاسپین- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۴۵۰ هکتار عرصه برای ساخت مسکن محرومان در گیلان شناسایی شده است، گفت: درصورت اختصاص این زمین‌ها می‌توانیم برای ۳۶ هزار نفر مسکن احداث کنیم.

به گزارش کاسپین، محمدرضا فلاحتگر  اظهار کرد: در شهرستان فومن هفت هکتار زمین متعلق به دانشگاه گیلان، ۲ هکتار از اراضی آب منطقه‌ای در شهر لاهیجان، ۱۶ هکتار زمین در کیاشهر شناسایی شده هستند ضمن آنکه از شرکت صنعتی سپیدرود و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای انتظار است برای تامین زمین مورد نیاز و اجرای بهتر طرح همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای ساخت مسکن محرومان در استان صورت گرفته است، افزود: درحال حاضر ۱۸ واحد در شهرستان شفت احداث شده و سه قطعه زمین جدید نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در این شهر برای ساخت ۱۸ واحد جدید توسط بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: همچنین از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان زمینی برای ساخت ۴۸ واحد مسکن محرومان در شهرستان رودبار تامین شده تا احداث مسکن توسط بنیاد مسکن انجام شود.

فلاحتگر تصریح کرد: سهمیه گیلان از ۵۰ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد و محروم یک هزار و ۴۵۰ واحد است که در قالب یک تفاهم‌نامه سه ساله انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: وظایفی که برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده شامل؛ ارائه مصوبه شورای مرکزی بنیاد مشتمل بر تعداد واحد مسکن محرومان قابل احداث و به تفکیک استان و در صورت نیاز جابه جایی سهمیه استان ها، آماده‌سازی اراضی و احتساب هزینه‌ها در قیمت واگذاری واحدهای مسکونی است.

وی همچنین انجام مطالعات، تهیه طرح، نقشه های اجرایی متناسب با هر زمین، اخذ پروانه ساخت از شهرداری ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از انعقاد قرارداد واگذاری و تحویل زمین، احداث مسکن مناسب با رعایت الگوی مصرف مسکن در اجرای موضوع تفاهم نامه، واگذاری به حائزین شرایط مطابق موضوع تفاهم‌نامه و برابر با ضوابط قانون ساماندهی و دستورالعمل های واگذاری مصوب هیات امنای مسکن حساب ۱۰۰ امام (ره) بخشی از مسئولیت این مجموعه خواند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان وظیفه سازمان ملی زمین ومسکن را در این تفاهم نامه شناسایی و تامین زمین مناسب بلامعارض و بلاتعهد توسط سازمان ملی زمین و مسکن و واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان (به استثنای هزینه‌های خرید و آماده‌سازی) جهت احداث و واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکونی، همکاری لازم جهت ترهین اسناد اراضی نزد بانک های عامل و هرگونه اقدام اجرایی بنیاد، انتقال اسناد اراضی پس از احداث بنا و ارائه پایان کار ساختمان مسکونی به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تفکیک و واگذاری به متقاضیان عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه های مختلف در اجرای طرح های مسکن در استان با همه محدودیتها عملکرد مناسبی داشته باشند.


کد خبر: 21210

دیدگاهتان را بنویسید