امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

شفت غرق در باران شد

آژانس خبری کاسپین- کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰۴ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی مستقر در امام‌زاده اسحاق شهرستان شفت به ثبت رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار کاسپین، سمانه نگاه روز اظهار کرد: بعد از شهرستان شفت، رضوانشهر با حدود ۷۹ میلیمتر و املش با ۶۲ میلیمتر به ترتیب بعد از شفت بیشترین بارندگی را داشتند ضمن اینکه در رشت مرکز استان گیلان نیز طی این مدت ۲۰ میلیمتر باران بارید.

وی با اشاره به وزش باد در برخی از مناطق گیلان طی ورود سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر روز گذشته به استان اضافه کرد: در جیرنده و منجیل نیز سرعت وزش باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

نگاه با بیان اینکه به طور متوسط بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد دمای هوای استان کاهش یافته‌ است، خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و شهرستان فومن با ۳۴ گرمترین منطقه استان بوده است. دمای فعلی هوای رشت هم ۲۳ درجه سانتیگراد با رطوبت ۹۰ درصد گزارش شده‌است.

وی اظهار کرد: آسمان امروز گیلان نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود است، باران در برخی مناطق با شدت و ضعف ادامه دارد و از عصر امروز نیز شدت بارش‌ها کاهش می‌یابد اما تا فردا به تناوب ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان نیز با بیان اینکه تاکنون موردی از خسارت باران در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: جریان رودخانه‌ها نیز سیلابی گزارش نشده‌ ضمن اینکه با تمهیدات جلسه ستاد اضطراری مدیریت بحران در روز گذشته تاکنون گزارشی از خسارت نداشته ایم.

گیلان پس از چند روز گرمای شدید و دمای ۴۰ درجه امروز هوای مطبوعی را تجربه می کندو بارش باران نیز که از عصر گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده و در برخی از شهرستان ها به صورت پراکنده تا عصر امروز ادامه دارد.


کد خبر: 16373

دیدگاهتان را بنویسید