امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

«سیل» در راه مازندران

 هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات همرفتی، نسبت جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق غربی این استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین  هواشناسی مازندران  با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها و ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.
هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی استقرار یافتن در مناطق مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر در ارتفاعات غربی و مرکزی با رگبار و رعد و برق و وزش باد، روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات غربی و مرکزی در بعدازظهر با رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در روز شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات غربی و مرکزی در بعدازظهر با رشد ابر با احتمال پراکنده باران و وزش باد و از روز یکشنبه تا سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل با ثبت دمای ۳۱.۸ و دلیر چالوس با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.
وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و بادضعیف پیش بینی شده است.


کد خبر: 28793

دیدگاهتان را بنویسید