امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

زیتون رودبار بین المللی شد

مجموعه باغ مادری زیتون با هدف حفظ و نگهداری ژرم پلاسم (ماده ژنتیکی) زیتون در گیلان آغاز به کار کرد.

به گزارش  کاسپین محصول زیتون به‌ عنوان شاخص‌ترین محصول باغی، بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشاورزی شهرستان رودبار گیلان را به خود اختصاص داده و این شهرستان با داشتن بیش از هشت هزار هکتار باغ زیتون و بیش از ۲۲ هزار بهره‌بردار، مرکز تجارت فراورده‌های زیتون در سطح کشور است.

در رودبار ۱۰ کارخانه روغن‌کشی و بیش از ۱۰۰ کارگاه تولید فراورده زیتون فعالیت می‌کنند که سهم بسزایی در سطح اشتغال و درآمد شهرستان دارد.

به گفته صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زیتون رودبار گیلان از جمله محصولات با کیفیت کشور و دنیا محسوب می‌شود و در سال جاری نیز باغداران رودبار بیش از ۹ هزار تن زیتون از باغات این شهرستان برداشت کردند.

آنطور که محمدی می‌گوید در راستای توسعه و افزایش تولید زیتون درگیلان، باغ مادری زیتون در علی‌آباد رودبار با هدف حفظ و نگهداری ژرم پلاسم (ماده ژنتیک) زیتون در گیلان آغاز به کار کرده است.

طبق گفته‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، مجموعه بین المللی ارقام زیتون در گیلان در راستای مدیریت و تبدیل این مجموعه به یک مرکز آموزشی، ترویجی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

محمدی می‌گوید، راه‌اندازی مجموعه زیتون فرصتی مناسب برای حفظ و نگهداری ارقام مرغوب زیتون و مکانی برای انتقال دانش و تکنولوژی تولید این محصول به باغداران است.


کد خبر: 24901

دیدگاهتان را بنویسید