امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

راه اندازی نهالستان هیرکانی به دست دانش آموزان

 سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی  با اشاره به ایجاد نهالستان جنگل های هیرکانی اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیشواز از نوروز باستانی 1403، مراسم کاشت بذر و ایجاد نهالستان در دبستان باغ ارغوان شهرستان لاهیجان برگزار شد.
به گزارش کاسپین فریبا بابایی با اشاره به ایجاد نهالستان جنگل های هیرکانی اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیشواز از نوروز باستانی 1403، مراسم کاشت بذر و ایجاد نهالستان به همت پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی امروز در دبستان باغ ارغوان شهرستان لاهیجان برگزار شد.سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی با اشاره به افراد شریک در رویداد افزود: در این مراسم که با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان لاهیجان و اداره آموزش و پرورش همچنین اداره‌کل منابع طبیعی استان برگزار شد، بذرهای بلوط با کمک دانش آموزان برای ایجاد نهالستان در مدرسه کاشته شد. او هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را فرهنگسازی و آموزش تجربه محور دانست و گفت: بذرهای کاشته شده به تدریج تبدیل به نهال خواهند شد و دانش آموزان در این مدت از نزدیک شاهد رویش بذرها خواهند بود. نهال‌های رشد یافته پس از رسیدن به ارتفاع مناسب برای کاشت به عرصه منتقل می‌شوند.
بابایی با اشاره به هدف کاشت یک میلیارد درخت گفت: این برنامه در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان در راستای نیل به اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام پذیرفت.
7سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی در پایان این برنامه از دانش آموزان و مربیان مدرسه از طرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان تقدیر و تشکر کرد.


کد خبر: 25902

دیدگاهتان را بنویسید