امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

دستگیری پنج هزار «موزع» مواد مخدر در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اعلام اینکه طی مدت یادشده، ۶۰۸ قاچاقچی، پنج هزار و ۳۴۶ توزیع کننده موادمخدر و یک هزار و ۵۱۲ معتاد دستگیر و ۱۶ باند قاچاق مواد مخدر در استان نیز متلاشی شده ‌است، گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش کاسپین سردار حسین حسن‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: اعتیاد به موادمخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌‏های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر استمرار مقابله با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر توسط پلیس به تشریح عملکرد مجموعه انتظامی گیلان در بحث مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود چهار تن و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اعلام اینکه طی مدت یادشده، ۶۰۸ قاچاقچی، پنج هزار و ۳۴۶ توزیع کننده موادمخدر و یک هزار و ۵۱۲ معتاد دستگیر و ۱۶ باند قاچاق مواد مخدر در استان نیز متلاشی شده ‌است، خاطرنشان کرد: کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش ۹ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی همچنین از افزایش ۹۲ درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین افزایش ۳۱ درصدی دستگیری معتادان توسط پلیس در استان خبر داد و اضافه کرد: طی سال جاری ۲ تن و ۹۸۲ کیلوگرم تریاک با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۶ کیلوگرم شیشه با افزایش ۱۵ درصدی و سایر مواد مخدر افیونی در استان کشف شده است.

سردار حسن‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۱ هزار و ۲۸۳ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در استان اجرا شده است بر همکاری و ارتباط مداوم مردم با پلیس و اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و عرضه مواد مخدر در استان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.


کد خبر: 23997

دیدگاهتان را بنویسید